Verlengde warming up

De medische staf van v.v. Hellendoorn wil een actieve bijdrage leveren om de fitheid van de leden van v.v. Hellendoorn te optimaliseren. Een goede conditie en een sterk lichaam dragen eraan bij dat wedstrijden worden gewonnen én dat blessures worden voorkomen.
Daarom hebben wij als rode draad binnen de club dat ALLE teams aandacht besteden aan een verlengde warming up.

Blessurepreventie
Hoe fitter een speler is, hoe minder kans op overbelastingblessures. Na de normale warming-up verwachten wij dat alle teams een verlengde warming up doen. Tijdens de verlangde warming-up doe je oefeningen waar het lichaam sterker wordt en/of de stabiliteit verbetert.

We adviseren de volgende oefeningen:

Hulp of inspiratie nodig?

Mocht je hulp nodig hebben om invulling te geven aan de verlengde warming up of zou je graag wat nieuwe inspiratie willen? De medische staf komt graag een keer langs om een verlengde warming up te verzorgen.