Ontstaan van Voetbal Vereniging Hellendoorn

V.v.Hellendoorn is in 2006 ontstaan door een fusie tussen vv VESOS en sv SOS. Beide clubs deelden het sportpark al samen en in 2002 is de jeugdafdeling van beide clubs al samengegaan. Dat heette toen jeugdcombinatie Hellendoorn. En vier jaar later werden zij één club, VVH.

We zijn trots op onze mooie voetbalclub. We hebben meer dan 900 leden en heel veel vrijwilligers. De eerste 10 jaar is er veel werk verzet:

• 2003: Privatisering van de kleedkamers.
  • 2009: Bouw van onze tribune
  • 2010: Heropening van het gezamenlijke clubgebouw.
  • 2012: Heropening van het sportpark met twee kunstgrasvelden.
  • 2022: Heropening van onze kleedkamers.
    Er was een grootschalige renovatie en een duurzame aanpak in plaats van nieuwbouw. Met hergebruik van materialen, verlichting en warmtepomp en plaatsing van zonnepanelen. Op 23 maart 2023 ontving onze vereniging het ‘Duurzaam Compliment’. En op 9 maart 2023 is de vereniging genomineerd door Duurzame sportsector voor ‘Sportaccommodatie van het jaar 2023’

Onze club heeft een grote jeugdafdeling met zowel jongens als meisjes. We zijn een actieve vereniging met mooie plannen voor de toekomst.