De F-League

Elke week is er op de vrijdagavond F-League. Dit is voor jongens en meisjes van 4 tot 7 jaar. Hier leren de kinderen kennis maken met het voetballen. Ze oefenen in kleine groepjes op een speelse manier met de bal.

Spelenderwijs leren voetballen, sportiviteit en plezier staat voor op.
Er worden verschillende oefeningen gedaan: dribbelen, overspelen, passeren en schieten. Met als doel het leren beheersen van de bal. Dus de bal leren behouden en de bal leren veroveren. De training sluiten we af met een 4 tegen 4 wedstrijd.

Bekend worden met de club
De F-League speelt alleen thuiswedstrijdjes. Kinderen zijn daardoor in een vertrouwde omgeving en hebben een vaste opbouw van de training. Doordat we werken met kleine groepjes is er genoeg aandacht voor de ontwikkeling van het kind. Met de F-League zorgen we voor een goede voorbereiding op het voetballen bij de pupillen en het spelen van competitievoetbal.

Sportkleding
Voor kleding wordt gezorgd. De kinderen spelen in landen tenues. Elke week worden de kinderen verdeeld over verschillende teams. De coördinatoren van de F-league maken deze indeling. Het enige dat je kind mee hoeft te nemen zijn sportschoenen (liefst voetbalschoenen) en douchespullen.

Wat verwachten wij van de ouders?

Ouders zijn welkom om te kijken bij de training. Aanmoedigen van alle kinderen is goed. Maar laat het geven van aanwijzingen over aan de  trainers. Dat is voor de kinderen ook het fijnst. Dan weten ze beter wat zij moeten doen. En bij de wedstrijdjes staat het plezier voorop, niet de eindstand.

Wat is belangrijk:

• Je kind is op vrijdagavond om 18.15 uur aanwezig. Dan is er tijd om zich aan te kleden. Om 18.30 uur start de training
  • Bijzonderheden over je kind? Laat het ons weten.
  • Zorg voor voetbalschoenen en scheenbeschermers.
  • Zorg bij koud weer voor extra kleding onder de voetbalkleding. (extra laagje kleding onder het voetbaltenue)
  • Ouders wassen de kleding om de beurt volgens een schema.
  • Kan je kind een keer niet komen op een trainingsavond? Dan meld je af vóór woensdagavond bij de coördinator.

Met de F-League voor mini’s hopen we nu en in de toekomst kinderen steeds een geweldige
vrijdagavond te bieden!

Gratis kennismaken of wil je meer weten?

Dat kan! Stuur dan een mail naar [email protected]