Jeugdopleiding

Jeugdopleiding v.v. Hellendoorn

Bij onze jeugdopleiding van v.v. Hellendoorn willen wij jongens en meiden zo goed mogelijk leren voetballen. Hoe we dat aanpakken? Daar hebben we een voetbalplan voor gemaakt. Dat is een plan dat begint bij de F-league en doorgaat tot de leeftijd van 23 jaar. De basis is dan gelegd voor voetballen bij de senioren. Daar komt alles wat in de jeugd is geleerd weer terug. Het voetbalplan is de handleiding voor onze trainers en trainsters. Deze gebruiken zij tijdens trainingen en wedstrijden om van onze jeugd betere voetballers te maken.

Als voetballer leer je verschillende dingen

Daarbij kun je denken aan bijvoorbeeld:|

• Techniek : alles om goed met de bal overweg te kunnen
  • Tactiek: met elkaar doelpunten maken en tegendoelpunten te voorkomen
  • Fysiek: alles om goed te bewegen en fit te kunnen sporten

In het voetbalplan staan voetbalregels en afspraken, de voetbalprincipes

Een voorbeeld van zo’n regels is dat we altijd twee tegen één verdedigen. Op deze manier is het namelijk makkelijker om de bal af te pakken. Zo zijn er heel veel regels, maar die leren de kinderen niet in één keer. Bij elke leeftijdsgroep leren de kinderen regels, die ook passen bij de leeftijd.

Zo hebben we afspraken vastgelegd over:

• Aanvallen
  • Verdedigen
  • Omschakelen, aanvallen en verdedigen

Wat verwachten we van een speler van v.v. Hellendoorn

• Je haalt het maximale uit jezelf en de groep
  • Je werkt aan je eigen ontwikkeling
  • Je bent een teamspeler
  • Je neemt initiatief en je bent creatief
De persoonlijke ontwikkeling van onze jeugdleden is ook onderdeel van de opleiding.