Deze Jeugd Heeft De Toekomst

F-League v.v. Hellendoorn

Wat is de F-League precies?

Wekelijks wordt bij v.v. Hellendoorn de F-League gespeeld. Bij de F-League worden jongens en meisjes van 4 tot 7 jaar de eerste beginselen van het voetbal bijgebracht

Er worden diverse spelvormen/oefeningen gedaan als dribbelen, passen, passeren en schieten met als afsluiting een 4 tegen 4 wedstrijd. Dit alles op een speelse manier. Spelenderwijs leren voetballen ... plezier staat voorop!!!

Naast spelvreugde levert de F-League een aantal voordelen op. Het spelen van alleen maar thuiswedstrijdjes biedt een vertrouwde omgeving en vast ritme voor de kinderen. Daarnaast is er door de grootte van de teams meer aandacht voor de ontwikkeling van het individuele kind. Met de F-League willen we zorgen voor een goede doorstroming naar het pupillen competitievoetbal.

Voor kleding wordt gezorgd. De F-League wordt gespeeld in landen tenues. De indeling van de team wordt wekelijks verzorgd door de coördinatoren van de F-League. Het enige dat je voor je kind mee hoeft te nemen zijn sportschoenen (voorkeur voetbalschoenen) en douchespullen.

Rol ouders

Ouders hebben een belangrijke taak in het doen slagen van de F-League. Wat wordt er precies van hen verwacht?

• Zorgen dat hun kind vrijdag ’s avonds om 18:15 uur aanwezig is om zich om te kleden, zodat we zeker om 18.30 uur kunnen starten.
  • Verplicht afmelden (per telefoon) bij de coördinator vóór woensdagavond wanneer hun kind niet aanwezig kan zijn op vrijdag!
  • Doorgeven wanneer er bijzonderheden zijn met hun kind, die wij moeten weten.
  • Voetbalschoenen en scheenbeschermers (verplicht!) aanschaffen.
  • Bij koud weer hun kind altijd voldoende warm aankleden: (bijvoorbeeld een extra shirt/legging/trainingspak onder voetbaltenue.)
  • Het per toerbeurt wassen van de tenues.
  • Aanmoedigen van alle kinderen, maar niet teveel aanwijzingen geven. Laat dat aan de teamleiders over!
  • Niet te veel aandacht aan het resultaat geven. Plezier is het belangrijkst!
  • Meehelpen waar nodig en waar mogelijk.

Met de F-League voor mini’s hopen we nu en in de toekomst kinderen steeds een geweldige vrijdagavond te bieden!

Gratis en geheel vrijblijvend kennismaken en verdere informatie: Wilt u uw kind een keer geheel vrijblijvend kennis laten maken moet voetbal en de voetbalvereniging Hellendoorn dan is dat uiteraard mogelijk. Stuur dan een mail naar [email protected]