Vier trainers van v.v. Hellendoorn ronden opleiding VC1 bij KNVB af: “Ze hebben hun diploma dik verdiend”

17 januari 2024 21:15

Afgelopen vrijdag hebben vier trainers van v.v. Hellendoorn de opleiding VC1 (voorheen pupillentrainer) afgerond. De afgelopen maanden hebben Boris Jongenelen, Wence Krabshuis, Sven Jacobs en Wout Ulkeman de opleiding succesvol doorlopen.

Onder leiding van docent Pascal te Weteringe van de KNVB kregen de cursisten theoretische en praktische tips voor hun rol als trainer: “Ze hebben hun diploma dik verdiend”. Mats Timmerman, ook docent van de KNVB sprak met lof over de trainers: “De trainers hebben mooie stappen gezet. Jong en leergierig, een mooie combinatie om de spelers van de teams die ze training geven nog meer voetbalplezier te geven en beter te leren voetballen.”

Mats stond ook nog even stil bij trainersduo Sven en Wence: “Ik heb Wence leren kennen als een leergierige en spontane trainer die door positiviteit en enthousiasme spelers in staat stelt een betere voetballer te worden. Sven komt makkelijk in contact met de spelers, blijft altijd rustig en kan situaties goed lezen. Hierdoor kan hij spelers goed begeleiden bij trainingen en wedstrijden. Ze vullen elkaar goed aan.”

“Boris heb ik leren kennen als een enthousiaste trainer die oefeningen goed aan spelers kan uitleggen. De rust en volwassenheid maakt hem een trainer die spelers goed kan begeleiden” vervolgde Mats. “Wout zijn rust en positieve manier waarop hij met spelers omgaat maakt hem een trainer die spelers erg goed kan helpen in hun voetbalontwikkeling.”

Pascal stond ook nog even stil bij een heftige gebeurtenis tijdens de cursus “Het overlijden van cursist Sven Welker van SC Lemele is zeer treurig, en dat zullen we niet snel vergeten” vertelde Pascal.

De Technische Commissie is enorm trots op de trainers: “We knijpen onze handen dicht met onze trainersgroep binnen de jeugd. Hun kennis, gedrevenheid en enthousiasme in het voetbal is echt heel belangrijk voor alles wat we willen bereiken met de club. Onder andere deze jongens hebben daarnaast ook nog de motivatie zich verder te ontwikkelen in het vak. Tja, dan heb je eigenlijk alles wat een potentieel toptrainer nodig heeft” vertelde Milan Kok, Hoofd Jeugdopleiding bij de club.

Sinds drie jaar wordt vanuit de v.v. Hellendoorn Trainers Academie de ontwikkeling van trainers gestimuleerd. Zo zijn er in die periode al meer dan 20 trainers die een opleiding bij de KNVB hebben afgerond. Momenteel volgt bijvoorbeeld Wouter ter Horst, trainer van MO20-1 de opleiding UEFA C bij de KNVB.