Invulling trainers seizoen 2024-2025

23 december 2023 14:00

Graag willen we jullie informeren over de stand van zaken wat betreft de invulling van trainers voor de verschillende (selectie)teams senioren en junioren voor het seizoen 2024/2025

v.v. Hellendoorn JO15-1
Maarten Kok blijft volgend seizoen trainer/coach van v.v. Hellendoorn JO15-1. Maarten is een jongen van onze vereniging die al diverse jaren actief is als trainer bij onze vereniging en zich continu blijft ontwikkelen. Maarten heeft de afgelopen jaren de trainersopleidingen VC1 (voorheen KNVB pupillentrainers) en VC2 (voorheen UEFA-C) gevolgd. Naast zijn rol als trainer/coach ondersteunt Maarten de jeugdopleiding op diverse andere vlakken en heeft hij een brede en positieve inbreng binnen onze vereniging.

v.v. Hellendoorn JO17-1
Volgend seizoen wordt JO17-1 getraind door Kelvin Mars. Kelvin is momenteel ook de trainer van JO17-1. Net als Maarten is ook Kelvin een jongen van onze vereniging die de afgelopen jaren de opleidingen VC1 en VC2 heeft gevolgd en de trainersdiploma’s heeft behaald. De Technische Commissie is erg tevreden over de ontwikkeling die Kelvin doormaakt als trainer binnen onze vereniging en de prestaties die hij met het zijn team heeft bereikt. Tevens is Kelvin naast zijn rol als trainer zeer betrokken op andere gebieden binnen het jeugdvoetbal bij onze vereniging.

v.v. Hellendoorn JO19-1
Voor v.v. Hellendoorn JO19-1 gaan wij voor het seizoen 2024-2025 op zoek naar een nieuwe trainer/coach. Met de huidige trainer Jim Bolink zijn wij in gesprek over een andere rol binnen onze vereniging. Wij hopen en verwachten Jim met zijn kennis te behouden voor onze vereniging. De vacature voor trainer JO19-1 wordt zowel intern als extern opengezet.

v.v. Hellendoorn JO23-1
Daarnaast gaan wij voor v.v. Hellendoorn JO23-1 voor het seizoen 2024-2025 op zoek naar een nieuwe trainer/coach. Arjan Eshuis, huidige trainer/coach, wordt volgend seizoen namelijk hoofdtrainer bij Bruchterveld. Als Technische Commissie waren wij op de hoogte van de ambities van Arjan om ergens als hoofdtrainer aan de slag te gaan. Wij gunnen Arjan deze kans van harte. Voor JO23-1, uitkomend in de 4edivisie, gaan wij op zoek naar een nieuwe trainer/coach. Ook deze vacature wordt intern en extern opengezet.

v.v. Hellendoorn 2
Maurits Hogenkamp blijf volgend seizoen de trainers van ons tweede elftal. Maurits is momenteel bezig aan zijn tweede seizoen als trainer/coach van ons tweede elftal waarmee hij afgelopen seizoen kampioen is geworden. Zowel Maurits als de Technische Commissie zijn tevreden over de samenwerking.

Ynze de Jong zal volgend seizoen de assistent trainer blijven bij v.v. Hellendoorn 2. Ynze is dit seizoen voor het eerst actief in deze rol. De Technische Commissie is erg tevreden hoe Ynze deze rol invult en zijn blij dat Ynze ook volgend seizoen betrokken blijft bij ons tweede elftal.

v.v. Hellendoorn 1
Hoofdtrainer Bart Benneker heeft afgelopen seizoen zijn contract bij v.v. Hellendoorn met twee seizoenen verlengd. Dit betekent dat Bart dus volgend seizoen ook de trainer/coach is van ons eerste elftal. Ondanks de stroeve start van de competitie zien wij nog steeds voldoende aanknopingspunten voor een verdere ontwikkeling van het team. Het bestuur en de Technische Commissie zijn tevreden over de samenwerking en de betrokkenheid van Bart binnen onze vereniging. Ook de spelers zijn  zeer content over de samenwerking met Bart. Wij hebben er alle vertrouwen in dat de stijgende lijn die de afgelopen weken is ingezet na de winterstop verder zal worden doorgetrokken.

Tevens is het contract met assistent trainer Denny van Gaal met een jaar verlengd. Denny is sinds dit seizoen assistent trainer bij ons eerste elftal. Zowel de spelersgroep, de technische commissie als Denny zal zijn tevreden over de samenwerking en zijn blij dat Denny deze rol ook volgend seizoen zal invullen.

Keeperscoördinator
Niek Huis in ’t Veld blijft volgend seizoen de keeperscoördinator binnen onze vereniging. Op het gebied van keepers zijn er de afgelopen periode mooie stappen gemaakt. Zo heeft Niek o.a. een keepersopleidingsplan opgesteld en samen met de keeperstrainers geïmplementeerd binnen onze vereniging. Niek zal als keeperscoördinator onderdeel worden van de Technische Commissie en daarmee zal zijn rol wat veranderen. Deze verandering wordt door de Technische Commissie gezien als een belangrijke stap in de verdere implementatie van het keepersplan.

Informatie over invulling van trainers van de dames- en meidenafdeling volgt zeer binnenkort. Op dit moment is de Technische Commissie druk bezig met de invulling van de trainers voor de meisjesteams, alle onderliggende juniorenteams en alle pupillenteams. De voetbalcoördinatoren hebben met alle trainers (jong en oud) een voortgangsgesprek om te horen hoe de samenwerking verloopt en te horen waar kansen voor verbetering liggen. Daarnaast toetsen we de ambitie om een mogelijke trainersopleiding te volgen. Hiermee wil v.v. Hellendoorn blijven investeren in talentvolle jeugdtrainers om zichzelf verder te ontwikkelen. Dit alles met als doel het niveau van de afdeling voetbal te verhogen. De gesprekken met alle trainers zijn in volle gang met als doelstelling om eind mei alle teams te hebben voorzien van goede trainers.

Technische Commissie v.v. Hellendoorn