Facebook Toestaan Niet toestaan

Terugblik op de Algemene Ledenvergadering 2023

29 november 2023 12:30

Op 17 november 2023 werd de Algemene Ledenvergadering (ALV) van het seizoen 2022-2023 gehouden. Voor de leden die niet in de gelegenheid zijn geweest aanwezig te zijn, hieronder een kort overzicht van hetgeen is besproken.

Algemeen
De Algemene Ledenvergadering is zeer goed bezocht. 110 leden woonden de vergadering bij. Van deze vergadering zijn notulen vastgelegd. Deze zijn vanaf 10 december 2023 op te vragen bij het bestuur via het bekende mailadres: [email protected]

Enkele punten die tijdens de ALV zijn besproken:

VOG
VVH staat voor een veilig sport klimaat en er worden geen excessen getolereerd. Daarom is afgelopen jaar ingezet op het aanvragen van een VOG voor iedere vrijwilliger of medewerker die met minderjarigen werkt. Hiermee geven we als vereniging een duidelijk signaal af. Het is een continu proces dat in goede handen is bij onze vertrouwenscommissie.

Contact met onze buren
Afgelopen seizoen is door enkele buren geluidsoverlast ervaren dat rechtstreeks te herleiden is naar onze club. Wij zijn ons hiervan bewust en zetten hier actief op in om dit tegen te gaan. Wij blijven hierover in gesprek met onze buren.

Jeugdraad
Afgelopen seizoen is een jeugdraad samengesteld als schakel tussen het jeugdbestuur en de jeugdleden. Tien afgevaardigden van verschillende teams in de leeftijd van 14 t/m 17 zijn 3x bij elkaar geweest om mee te denken over bepaalde onderwerpen en aan te kunnen geven wat volgens hen aandacht behoeft. Robbert Flim als jeugdbestuurslid en Francis Olthof vanuit de vertrouwenscommissie zijn hierbij aanwezig. Zij hebben de bijeenkomsten als heel plezierig ervaren. Een greep uit onderwerpen die besproken zijn; selectieprocedure, tenues, jeugdactiviteiten, social media, cursussen jeugdtrainers, VOG. Het jeugdbestuur neemt de verkregen input mee en merkt dat de jeugdraad nu al van waarde is.

Contributieverhoging
Tijdens de vergadering is door het bestuur voorgesteld per 1-1-2024 een contributieverhoging door te voeren. De opbrengsten en de uitgaven zijn op deze manier meer in evenwicht met elkaar. De vergadering heeft ingestemd met de contributieverhoging.

Bestuurssamenstelling
Er waren maar liefst 4 bestuursleden aftredend en herkiesbaar. Te weten:
• Petra Dijkstra
• Michel Hutterd
• Hans Schutmaat
• Inge Claassen

Er hebben zich voorafgaand aan de ledenvergadering geen tegenkandidaten gemeld.
Alle vier aftredende bestuursleden zijn door de vergadering gekozen voor een nieuwe termijn.

Leden van verdienste
Tijdens de ALV zijn twee leden in het zonnetje gezet. Dit zijn Gerrit Meyer en Bertus Weijermars. Vanwege hun grote bijdrage aan onze vereniging zijn zij voorgedragen en benoemd tot lid van verdienste.

Jubilarissen
Tot slot, volgens goed gebruik zijn tijdens de ALV de jubilarissen gehuldigd. Dit keer waren er maar liefst 22 jubilarissen. Wij hopen dat zij nog lang aan onze vereniging verbonden blijven.

Met sportieve groet namens het bestuur,
Rikjan Schuttevaar, voorzitter

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!