In memoriam – Jan Westerik

17 mei 2023 13:00

Ons bereikte het trieste bericht dat Jan Westerik zaterdag 13 mei op 84-jarige leeftijd is overleden. Jan was maar liefst 73 jaar lid van onze vereniging.

Jan debuteerde op 15-jarige leeftijd in het eerste elftal van s.v. SOS. Hij heeft uiteindelijk 19 jaar in het eerste elftal gespeeld. Hierna werd Jan elftalbegeleider bij het eerste elftal van SOS. In de periode als speler en leider heeft Jan vele successen mogen meemaken.

Nadat hij was gestopt met prestatievoetbal, bleef hij echter wel actief op het sportieve vlak. Tot zijn 80-ste is hij nog wekelijks voetballend actief geweest binnen onze vereniging. Iedere zondagochtend speelde hij met zijn voetbalvrienden een actieve partijvorm, waarna deze in de kantine werd geëvalueerd. Daarnaast was Jan nog altijd erg betrokken bij voetbalvereniging Hellendoorn en bezocht hij regelmatig de thuiswedstrijden van ons eerste elftal.

Op vrijdag 19 mei van 16.00 uur tot 16.30 uur is er gelegenheid om afscheid te nemen van Jan en de familie te condoleren. Dit is in het Uitvaartcentrum, Duivecatelaan 1 te Nijverdal.

Wij wensen Raymond, Ingrid, Arno en Simone, zijn kleinkinderen en (voetbal)vrienden veel sterkte toe in deze moeilijke periode. Onze gedachten zijn bij hen.

Bestuur v.v. Hellendoorn

Jan_westerik.jpg