Duurzaam Compliment voor v.v. Hellendoorn

20 maart 2023 14:30

Voetbalvereniging Hellendoorn ontving op zaterdag 18 maart het Duurzaam Compliment uit handen van wethouder Annemarie Dubbink en Harry Olthof, bestuurslid Duurzaamheidscentrum. Bij de verbouwing van de kleedkamers koos de vereniging voor een grootschalige renovatie en een duurzame aanpak in plaats van nieuwbouw. Zij zorgden voor hergebruik van materialen, verlichting, warmtepomp en voor de plaatsing van zonnepanelen. De vorige keer ging het compliment naar het Avonturenpark vanwege de plannen voor zonne-carports.

Voor Tim Golstein directeur van het Avonturenpark, viel de keuze op v.v. Hellendoorn omdat zij veel aandacht hebben voor duurzaamheid: “Zij kozen bewust niet voor nieuwbouw, maar voor het leggen van zonnepanelen en het zoveel mogelijk hergebruiken van materialen. Hierbij is veel werk verricht door vrijwilligers.” Wethouder Annemarie Dubbink: “Het is mooi om te zien hoe v.v. Hellendoorn met een duurzame aanpak een toekomstbestendig clubgebouw realiseert. Dit is een voorbeeld voor andere verenigingen die de komende jaren hun gebouw willen aanpakken.”

Blijk van waardering
De voetbalvereniging is trots dat zij het Duurzaam Compliment in ontvangst mogen nemen. Voorzitter Rikjan Schuttevaar: “We zijn erg blij met deze blijk van waardering voor onze inspanningen. Voor v.v. Hellendoorn is duurzaamheid de sleutel naar de drie pijlers van ons beleidsplan – v.v. Hellendoorn voor iedereen: Sportief uitdagend, betaalbaar en vertrouwd.” Ook landelijk valt v.v. Hellendoorn op: op 9 maart is de vereniging genomineerd door Duurzame sportsector voor Sportaccommodatie van het jaar 2023. Het bestuur is terecht trots op deze landelijke nominering. Op 10 mei a.s. wordt de winnaar bekend gemaakt.

Initiatief Duurzaam Compliment
Het Duurzaam Compliment zet mensen, organisaties, instellingen en bedrijven in het zonnetje die zich inzetten voor de verduurzaming van onze samenleving. Het is een initiatief van het Duurzaamheidscentrum, voorheen Platform Duurzaam Hellendoorn, in samenwerking met de gemeente Hellendoorn. De houten sculptuur is vervaardigd door Monique Nijmeijer uit Wierden en werd in 2018 voor de 1e keer uitgereikt.
1679319599117.jpg