Aanvullingen kader v.v. Hellendoorn om kwaliteit jeugdopleiding te bevorderen

25 februari 2023 16:30

De jeugdopleiding van v.v. Hellendoorn heeft zich versterkt met een Videoanalist en een Pedagogisch en Didactisch begeleider. Milan Kok, Hoofd Jeugdopleiding vertelde: โ€œWe zijn op zoek naar expertise en capaciteit om de kwaliteit van de jeugdopleiding te verbeteren, en we zijn dan ook enorm blij met deze aanvullingen. We hebben nog een aantal posities die we moeten invullen, maar ons kader is al heel compleet. We kunnen hiermee het verschil maken, en dit is ontzettend belangrijk om de gewenste stappen te kunnen zettenโ€

๐—ก๐—ถ๐—ฐ๐—ธ ๐—˜๐—ด๐—ด๐—ฒ๐—ฟ๐˜ ๐˜ƒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ผ๐—ฎ๐—ป๐—ฎ๐—น๐—ถ๐˜€๐˜ ๐—ฏ๐—ถ๐—ท ๐˜ƒ.๐˜ƒ. ๐—›๐—ฒ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐—ป
Nick Eggert is met directe ingang videoanalist bij v.v. Hellendoorn. Nick zal in zijn rol voornamelijk binnen de jeugdopleiding actief zijn. "Videoanalyse is voor ons een middel om spelprincipes uit het voetbalplan van v.v. Hellendoorn te visualiseren. Dit kunnen zowel positieve voorbeelden zijn als ontwikkelpunten. We willen een platform creëren waarin al deze principes voor trainers visueel terug te vinden zijn, zodat trainers hun trainingsdoelstelling of wedstrijddoelstelling duidelijk kunnen maken naar een individuele speler of spelersgroep. Om dit te realiseren zijn we kennis, ervaring en capaciteit nodig. Nick kan al deze behoeftes voor ons invullen, en we zijn dan ook ontzettend blij met deze aanwinst" aldus Milan Kok.

Nick heeft een indrukwekkend CV opgebouwd. De 26-jarige Hengeloër is op jonge leeftijd bij Avanti Wilskracht in Enschede begonnen. Hierna heeft Nick een nieuwe uitdaging gevonden bij v.v. Rigtersbleek, waar hij onder andere jeugdtrainer en jeugdcoördinator is geweest en zijn UEFA C- diploma heeft behaald. Daarnaast was Nick hoofdtrainer van vrouwen 1 van v.v. Rigtersbleek, waarmee hij twee jaar in de hoofdklasse uitkwam. In 2019 heeft Eggert de stap naar de beloften van FC Twente Vrouwen gemaakt, waar hij fungeerde als assistent-trainer en videoanalist. Na een periode eruit te zijn geweest heeft Nick sinds afgelopen zomer de functie als videoanalist bij SVZW op zich genomen, die hij vanaf heden dus zal combineren met een rol als videoanalist bij v.v. Hellendoorn.

Nick zal in zijn rol naast het analyseren van wedstrijden ook beelden verzamelen voor een mediatheek en kennis delen binnen de vereniging op het gebied van videoanalyse. Dit laatste door trainers binnen de v.v. Hellendoorn Trainers Academie handvatten bieden bij het analyseren van wedstrijden. Trainers kunnen hierdoor zelf leren voetbalproblemen inzichtelijk te maken en teven spelprincipes te analyseren.

Aan het begin van het seizoen is de v.v. Hellendoorn Trainers Academie opgestart. De Trainers Academie is een intern opleidings- en begeleidingstraject die trainers van v.v. Hellendoorn opleidt. De afgelopen seizoenshelft zijn er vanuit deze opleiding verschillende pilots gedraaid om te kijken wat de behoefte is en waar winst te behalen valt.

Dit jaar is de rol van Pedagogisch en Didactisch Begeleider nieuw. Een Pedagogisch en Didactisch Begeleider ondersteunt trainers door het geven van praktische tips, en geeft aanwijzingen aan trainers op pedagogisch en didactisch gebied. Daarnaast ondersteunt hij/zij de trainers bij moeilijke situaties, zoals bijvoorbeeld omgaan met erg drukke of emotionele kinderen.

Marc Blom vervult momenteel al de rol van Pedagogisch en Didactisch Begeleider, en de aanwezigheid van hem in zijn rol wordt als erg positief ervaren door verschillende betrokkenen. “De rol blijkt dusdanig belangrijk dat we tot de conclusie zijn gekomen de ondersteuning vanuit die rol graag willen vergroten. Bij het zoeken naar meer capaciteit is Rutger op den Dries is benaderd en bereid gevonden om deze rol ook te vervullen” aldus Milan Kok. Rutger gaat direct van start als Pedagogisch en Didactisch Begeleider, en zal ook op trainingsavonden op en rond het veld zijn om de nodige handvatten te bieden. Zowel Marc als Rutger hebben een opleiding gevolgd waarbij ze kennis en kunde hebben opgedaan voor deze rol.

De Technische Commissie is erg blij met de aanvullingen in het kader. Ben jij er van overtuigd dat jij met jouw expertise ook wat kan betekenen voor de jeugdopleiding? Of wil jij op een of andere manier een steentje bijdragen voor de vereniging? Stuur dan een mail naar [email protected].
D4976ABB-5589-432C-A78F-0D7AACE6E4F4.jpeg

430E1FE4-8405-4769-BBA9-D769391B5719.jpeg