v.v. Hellendoorn tien gediplomeerde trainers rijker

22 december 2022 12:45

De afgelopen periode hebben v.v. Hellendoorn trainers Mats, Thijs, Sep, Sem, Jirre, Brent, Joep, Quinten, Joop en Sven de cursus pupillentrainer bij de KNVB gevolgd. Al deze trainers hebben de cursus met succes afgerond! Afgelopen vrijdag mochten zij het diploma in ontvangst nemen van KNVB-docent Eric Looijen, die lovende woorden overhad voor de groep ambitieuze trainers: "Het was een waar genoegen om met deze tien jonge jeugdtrainers van deze club te werken. De opkomst was 100%, dat is al schitterend. De één heeft, zoals altijd, net wat meer talent dan de ander. Iedereen heeft echter op zijn eigen niveau een mooie ontwikkeling laten zien op het veld én in de theorie. Het eerste KNVB-trainersdiploma in nu binnen. Hopelijk is dit het begin van een jarenlange loopbaan waarin v.v. Hellendoorn geholpen wordt met een bloeiende jeugdopleiding."

v.v. Hellendoorn is enorm trots op deze trainers. Milan Kok vertelde: "Het leertraject gaat met vallen en opstaan en het is niet niks om op zo'n jonge leeftijd deze cursus te volgen. Het is bijzonder knap dat alle trainers de cursus succesvol hebben afgerond en dat is dan ook iets om als club, maar ook persoonlijk trots op te zijn!"

Al enkele jaren wordt geïnvesteerd in het opleiden van het kader, maar dit jaar wordt er een hoogtepunt bereikt. "Het bestuur heeft dit jaar extra rekening gehouden met het budget voor het opleiden van de trainers. Dit is cruciaal om een volgende slag te slaan op voetbaltechnisch gebied en de kwaliteit van de trainingen voor de jeugd te verhogen. Het bestuur en de technische commissie hebben enorm veel vertrouwen in de jeugdtrainers. We hopen de komende jaren nog meer trainerscursussen aan ambitieuze trainers aan te kunnen bieden, maar ook nieuwe jonge trainers en meer meiden enthousiast te maken om training te geven. Jonge trainers kunnen ons namelijk goed helpen om v.v.Hellendoorn naar een hoger niveau te brengen." vulde Milan aan.

Sinds dit seizoen is ook gestart met de v.v. Hellendoorn Trainers Academie, waarin alle trainers van v.v. Hellendoorn in meegenomen worden. Onder het motto 'trainers beter te maken om spelers beter te maken' worden - naast het aanbieden van deze cursussen - trainers opgeleid. Zowel in de praktijk op het veld, als tijdens bijeenkomsten worden theoretische en praktische tips gegeven. Diverse gediplomeerde trainers spelen hier een rol in. Op pedagogisch en didactisch gebied worden de trainers ook begeleid, met onder andere Marc Blom (Pedagogisch & Didactisch Begeleider) die met zijn ervaring de trainers daarin helpt.

Naast de pupillentrainers zijn er nog meer trainers in opleiding. Zo volgt Kelvin Mars, trainer van v.v. Hellendoorn JO17-1, de cursus UEFA C bij de KNVB. “Kelvin is een van de ambitieuze trainers en een voorbeeld van hoe je door kunt groeien in het trainersvak. Kelvin wordt begeleid door Bart Benneker, die als hoofdtrainer een dosis ervaring heeft en in bezit is van het diploma UEFA A. Hij kan met zijn kennis onze selectietrainers weer verder helpen, en onze selectietrainers kunnen dan op hun beurt de pupillentrainers weer verder helpen. Dat is onderdeel van het concept van de v.v. Hellendoorn Trainers Academie.” sluit Milan af.
website2.jpg
website3.jpg