Milan Kok verlengt contract als Hoofd Jeugd Opleiding

3 december 2022 8:15

Milan Kok heeft zijn contract als Hoofd Jeugd Opleiding (HJO) met twee seizoenen verlengd. Milan is vanuit zijn rol onderdeel van het voetbaltechnisch hart van v.v. Hellendoorn, dat beslist over voetbalzaken die binnen de vereniging aan bod komen.

Milan heeft een zeer belangrijk aandeel in de vervolgstappen die we willen maken op voetbaltechnisch niveau. Zo is hij bezig met de verdere implementatie van het in 2020 geïntroduceerde voetbalplan.

Daarnaast is Milan vanuit de v.v. Hellendoorn Trainers Academie bezig met het opleiden van een groot aantal eigen jonge trainers. Deze opleiding is deels binnen de vereniging met daarnaast een groep trainers die de KNVB opleiding Pupillentrainers of UEFA-C volgt. Door eigen trainers op te leiden en te begeleiden kunnen we de kwaliteit van de trainingen voor onze jeugd verhogen.

Verder is Milan bezig met het optimaliseren en aanvullen van het huidig voetbaltechnisch beleid, zowel bij jongens-/herenvoetbal als bij het dames-/meidenvoetbal. Ook is hij bezig met het implementeren het Usportfor videoanalyse systeem en het Dotcomsport spelervolgsysteem, dat als middel wordt gebruikt om het voetbalplan beter te kunnen implementeren.. Het uiteindelijke doel is om spelers beter op te leiden en een soepelere doorstroming van jeugd naar senioren te bewerkstelligen, ieder op zijn eigen niveau.

Vanuit zijn rol werkt Milan actief samen met de overige leden van de Technische Commissie, de voetbalcoördinatoren en het jeugdbestuur.

Wij zijn blij dat we de samenwerking met minimaal twee seizoenen hebben kunnen verlengen zodat we de kwaliteit van onze jeugdafdeling kunnen borgen en vervolgstappen kunnen maken.
milan_kok.jpg