v.v. Hellendoorn en Bart Benneker nog twee jaar met elkaar verder

9 november 2022 15:00

v.v. Hellendoorn heeft het contract met hoofdtrainer Bart Benneker voor twee jaar verlengd. De 31-jarige trainer ligt daarmee vast tot medio 2025 bij de club. Het is uniek dat een trainer zijn contract binnen het amateurvoetbal, maar zeker binnen v.v. Hellendoorn, met twee jaar verlengt. Meestal wordt er jaarlijks bekeken of er verlengd wordt met een trainer.

Bart is sinds 2018 trainer van het eerste elftal. Het team hikt al enige tijd tegen promotie naar de tweede klasse aan. Afgelopen seizoen wist de ploeg van Benneker nacompetitie af te dwingen, maar hebben het daar net niet gered. De technische commissie en het bestuur zijn desalniettemin zeer te spreken over Bart. Met de verlenging van twee jaar wordt wederzijds vertrouwen uitgesproken. “Het verlengen van het contract met Bart had voor ons hoge prioriteit. Met Bart hebben wij een trainer in huis die niet alleen een buitengewoon hoog niveau haalt met het eerste elftal, maar daarnaast ook nog aanzienlijke waarde levert in de plannen die we de komende jaren hebben met v.v. Hellendoorn.
De samenwerking bevalt erg goed en we hebben er alle vertrouwen in dat we de stap naar de tweede klasse met Bart kunnen maken” aldus Hugo Kok, die samen met Erwin Looms verantwoordelijk is voor de verlenging.

Ook Bart is eveneens blij met de tweejarige verlenging van zijn contract: “Kijkend naar de afgelopen jaren heeft zowel v.v. Hellendoorn 1 als de club in bredere zin een positieve ontwikkeling doorgemaakt. De omvangrijke investering in het jeugdbeleid werpt zijn vruchten af. De afgelopen drie seizoenen hebben meer dan tien jeugdspelers de kans gekregen bij het eerste, dit heeft geresulteerd in zeven debutanten in de afgelopen twee seizoenen waarvan een aantal nu nagenoeg vaste basisspeler is. Ik denk dat we zowel met het jeugdbeleid als met v.v. Hellendoorn 1 nog niet klaar zijn. Met de versterkte technische commissie en de stappen waar we mee bezig zijn denk ik dat
we de komende jaren kunnen oogsten. Ten aanzien van de jeugd willen we onderscheidend zijn in de regio, ik denk dat dit gaat lukken, daarnaast komt de stap naar daadwerkelijke promotie steeds dichterbij. Mocht het lukken om tweede klasse te spelen dan is het daarmee niet klaar, er is nog meer dan genoeg te doen, dus is twee jaar voor mij passend.” aldus Benneker.

“Ik ben ambitieus als trainer, werk graag met jong talent en zie ontzettend veel potentie binnen de club. Kijkend naar v.v. Hellendoorn 1 willen we ook op een niveau hoger een rol spelen. Daarin zijn we volop aan het investeren, zoals in jeugd, maar ook in faciliteiten en randvoorwaarden. Het klimaat en de accommodatie misstaan op een niveau hoger ook zeker niet. Mede door omstandigheden waar we zelf weinig invloed op hebben en daarnaast onze eigen ontwikkelpunten, hebben we de stap naar de tweede klasse helaas nog niet gezet. Het feit dat dit het doel is en blijft maakt ook dat ik hier nog altijd op mijn plek zit.”

Bart ziet de toekomst bij v.v. Hellendoorn met vertrouwen tegemoet. “Kijkend naar de leeftijden binnen het team dan is deze samenstelling perfect, passend bij mijn visie op dit geheel. De balans die we hebben is erg goed, we hebben veel jonge spelers, een tussencategorie die nog lang mee kan, maar nu ook al heel bepalend is en wat ouderen met ervaringen die nu nog de kar trekken en geleidelijk het stokje over kunnen dragen. We streven naar doorselecteren op het moment dat het goed gaat.”

“7 jaar klinkt lang voor een trainer, dat is het ook, maar het mes snijdt na 5 jaar nog steeds aan twee kanten en kijk ik met vertrouwen vooruit naar de komende twee seizoenen. v.v. Hellendoorn zit enorm in de lift en de randvoorwaarden zijn perfect. Er zit een enorm potentieel en daarnaast beschikt v.v. Hellendoorn over een brede en sterke achterban die samen veel gerealiseerd weten te krijgen. v.v. Hellendoorn is een club waar je voetbaltechnisch graag bij wil horen en dat besef is er steeds meer. Een goed beleid, waardering en brede betrokkenheid zijn daarvoor de voorwaarden” sluit Benneker af.

570_MBNES-08092022-SVHPTV-9889.jpg