Facebook Toestaan Niet toestaan

Terugblik op de Algemene Ledenvergadering 2022

7 november 2022 8:30

Op 4 november 2022 werd de Algemene Ledenvergadering (ALV) van het seizoen 2021-2022
gehouden. Voor de leden die niet in de gelegenheid zijn geweest aanwezig te zijn, hieronder
een kort overzicht van hetgeen is besproken.

Algemeen:
De Algemene Ledenvergadering is zeer goed bezocht. 102 leden woonden de vergadering bij. Van deze vergadering zijn notulen vastgelegd. Deze zijn vanaf 20 november 2022 op te vragen bij het bestuur via het bekende mailadres: [email protected]

Notulen en jaarverslag:
De Algemene Ledenvergadering heeft de notulen van de ALV 2021 en het jaarverslag van het bestuur 2021-2022 goedgekeurd.

Wijziging statuten:
Aan de leden is akkoord gevraagd voor het wijzigingen van de statuten van v.v. Hellendoorn. Dit is nodig vanwege de Wet bestuur en toezicht rechtspersonen (WBTR). De WBTR is bedoeld om bestuur en toezicht van verenigingen te verbeteren. Het is verplicht om een belet en ontstentenis-regeling in de statuten op te nemen. Hierin staan regels voor gevallen waarin alle bestuurders afwezig zijn of belet zijn om te besturen. Van belet wordt gesproken als een bestuurder tijdelijk zijn taken niet kan of mag uitoefenen, door bijvoorbeeld schorsing, langdurige ziekte, afwezigheid of tegenstrijdig belang. Van ontstentenis is sprake als een bestuurder niet langer in functie is. Als basis voor de nieuwe statuten is het model van de KNVB genomen, daar zijn onze huidige statuten ook op gebaseerd. Daarnaast is met de notaris overlegd hoe de nieuwe statuten van v.v. Hellendoorn er het best uit kunnen zien.

Financieel:
Ondanks de gemiste inkomsten vanwege Corona-beperkingen in de kantine, hebben we een financieel goed seizoen gedraaid. We hebben gebruik gemaakt van de overheidsregelingen en we hebben goed op de kosten gelet. Daarnaast zijn leden en sponsoren ons trouw gebleven, waarvoor veel dank.De financiële administratie van v.v. Hellendoorn seizoen 2021-2022 is door de kascontrolecommissie van v.v. Hellendoorn en door accountantskantoor De Jong & Laan gecontroleerd en goed bevonden. Onze penningmeester heeft op de Algemene Ledenvergadering het uiteindelijke resultaat aan de leden gepresenteerd.

Sportief:
Ook tijdens het voetbalseizoen 2021-2022 werden we getroffen door maatregelen omtrent het Corona virus. Zo was publiek langs de lijn niet altijd toegestaan, lag de competitie een tijdje stil en werden er beperkingen opgelegd omtrent trainingen. Diverse keren moesten de protocollen worden aangepast. Het goede nieuws is dat de competitie na de hervatting uiteindelijk kon worden uitgespeeld. Zowel v.v. Hellendoorn heren 1 als dames 1 streden tot het eind van de competitie mee om de bovenste plekken van de ranglijst. Beide teams behaalden de nacompetitie. Heren 1 verloor de halve finale van de nacompetitie tegen De Zweef en was hierdoor uitgeschakeld. Dames 1 bereikte de finale van de nacompetitie. De finale werd helaas verloren van Gramsbergen Vr1. Binnen de seniorenteams mochten we sinds jaren weer eens kampioenen huldigen. v.v. Hellendoorn 4 kende een uitstekend seizoen en bekroonde dit met een kampioenschap. Ook Hellendoorn Vr25+2 werd kampioen. De dames werden kampioen in de vrijdagavond competitie. Bij de juniorenteams zijn kwalitatieve stappen gemaakt. Zo speelden JO19-1, JO17-1 en MO17-1 in de top van de hoofdklasse. Ook binnen de jeugd mochten we diverse kampioenen huldigen. Mede door introductie van de 3- en 4-fasen competitie speelden de teams beter en op het juiste niveau. Door de opgelegde beperkingen als gevolg van het Corona virus lagen alle trainersopleidingen bij de KNVB lange tijd stil. Deze worden in het najaar van 2022 weer opgestart.

Belangrijkste zaken die er het afgelopen seizoen zijn gerealiseerd:
• Inrichting voetbalkamer voor het houden van teambesprekingen en vergaderingen;
• Nieuwe structuur van de Technische Commissie opgezet en deze versterkt met:
- Hoofd Ontwikkeling en Prestatie
- Hoofd Jeugd Opleidingen
• Twee coördinatoren specifiek voor meisjes voetbal
• Basis gelegd voor opleiding van trainers.
• Doorontwikkeling op gebied van fitheid en mentale aspect.

Sociaal:
We zijn een voetbalvereniging, maar het sociale aspect is minstens zo belangrijk. Dat aspect viel wederom deels stil vorig seizoen. Enkele activiteiten die normaal gesproken in de winterperiode plaatsvinden, konden wederom niet doorgaan vanwege Corona. Gelukkig kon er in de loop van het seizoen steeds meer. Er was een aangepast sinterklaasfeest voor de jongste jeugd (F-League, JO7 en JO8). Daarnaast was
het geweldig dat de KidsFunRun en het jeugdkamp (wederom geweldig georganiseerd door het JAC) konden doorgaan. Meer dan 100 kinderen hebben genoten van het jeugdkamp!

Maatschappelijk:
Hoewel voetbal centraal staat binnen onze vereniging, hebben we ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. v.v. Hellendoorn vindt het belangrijk dat de (jeugd)leden die sporten, zich in een gezonde sportomgeving kunnen bewegen. We zijn ook actief bezig op het gebied van positieve gezondheid. Er is dit jaar wederom ingezet om het alcoholgebruik bij de jeugd onder de 18 tegen te gaan. Dit wordt uitgedragen door aan te sluiten bij de campagne NIX18. Er is voorlichting gegeven aan de jeugd, leiders en trainers. Het doel is om op dit punt een gezonde en veilige sportomgeving te creëren voor iedereen. Daarnaast zijn we al enige tijd een rookvrije vereniging.

Kleedkamerproject:
Sinds 2018 is de werkgroep kleedkamers aan de slag. Afgelopen periode stond deels in het teken van de daadwerkelijke uitvoering van het kleedkamerproject. Geheel volgens planning zijn de kleedkamers in september in gebruik genomen. In de ALV is nogmaals stilgestaan bij de uitvoering en de samenwerking tussen de uitvoerende partijen van het bouwteams. Daarnaast zijn de vrijwilligers bedankt die zich hebben ingezet voor het kleedkamerproject.

Benoeming van leden:
Onderstaande leden zijn benoemd vanwege hun jarenlange grote inzet en verdiensten voor de
vereniging:

• Henk Nijland is benoemd tot lid van verdienste.
• Alfons Legtenberg is benoemd tot lid van verdienste.
• Herbert Haselhorst is benoemd tot lid van verdienste
* Komende week zullen we hierover uitvoeriger berichten

Huldiging jubilarissen:
Tijdens de ALV heeft het bestuur de aanwezige jubilarissen gehuldigd. De verhinderende jubilarissen worden binnenkort het bestuur bezocht. Alle jubilarissen nogmaals hartelijk gefeliciteerd en dank jullie wel voor jullie jarenlange verbondenheid met onze vereniging!
* Komende week zullen we hierover uitvoeriger berichten

Bestuurssamenstelling:
Penningmeester Herbert Haselhorst was aftredend en niet herkiesbaar. Omdat continuïteit belangrijk is en omdat het kleedkamerproject veel inzet vergde van de penningmeester is reeds in een vroeg stadium (2020) een (tweede) penningmeester, in de persoon van Michel Hutterd,
toegetreden tot het bestuur. Derhalve is de functie van penningmeester geborgd in het bestuur. We bedanken Herbert voor zijn inzet voor de vereniging en het bestuur.

Met sportieve groet,
namens het bestuur,

Rikjan Schuttevaar
ALV22.jpg
Foto: Carola van den Bos

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!