Invulling trainers jeugd seizoen 2022-2023

22 april 2022 11:00

Graag willen we jullie informeren over de stand van zaken wat betreft de invulling van trainers voor de verschillende selectieteams voor het seizoen 2022-2023.

v.v. Hellendoorn JO19-1
De Technische Commissie heeft het contract met Danny Giethoorn bij v.v. Hellendoorn JO19-1 met een jaar verlengd. De Technische Commissie is erg tevreden over de samenwerking met Danny.

“Het eerste jaar bij de club is mij goed bevallen. Hellendoorn is een warme, ambitieuze en gastvrije omgeving”, verteld Danny. “Met deze lichting willen wij spelers door ontwikkelen om ze vervolgens bij de senioren op een zo hoog mogelijk niveau terecht te laten komen.”

Danny is als trainer een aantal jaren actief geweest bij de JO15 van v.v. De Weide. Daarna is hij als trainer bij FC Emmen JO10-1 en assistent-trainer bij JO17-1 en JO19-1 aan de slag gegaan. Danny was assistent-trainer bij HHC Hardenberg JO19-1, waarna hij vorig jaar bij JO19-1 van v.v. Hellendoorn werd aangesteld. Danny heeft in november zijn diploma UEFA B behaald.

v.v. Hellendoorn JO17-1
Volgend seizoen wordt Kelvin Mars trainer/coach van v.v. Hellendoorn JO17-1. De Technische Commissie heeft veel vertrouwen in Kelvin, die zich momenteel goed ontwikkeld. Kelvin is een jongen van de club en heeft de afgelopen jaren diverse jeugdteams getraind. Hij is erg ambitieus en gedreven.

“Ik ben trots en blij met deze mogelijkheid die de Technische Commissie mij biedt. Ik heb enorm veel zin om aan de slag te gaan met deze getalenteerde groep”, aldus Kelvin. “Het wordt voor mij een mooie uitdaging waarin ik mijzelf weer verder kan ontwikkelen.”

Op dit moment is Kelvin al assistent-trainer bij v.v. Hellendoorn JO17-1 en daarnaast trainer van v.v. Hellendoorn JO17-2. Sinds maart is Kelvin actief als trainer binnen het Regioplan van de FC Twente/Heracles Academie. Kelvin gaat het komende seizoen de opleiding UEFA C volgen.

Kelvin neemt de rol als trainer over van Milan Kok, die bij de club als Hoofd Jeugdopleiding aan de slag gaat.

v.v. Hellendoorn JO15-1
Maarten Kok neemt in het seizoen 2022-2023 v.v. Hellendoorn JO15-1 onder zijn hoede. “Ik ben trots en verheugd met deze stap. Het is een mooie uitdaging om elk individu door te ontwikkelen en het maximale uit deze groep te halen”, vertelt Maarten. “De club maakt mooie stappen op voetbaltechnisch gebied, en ik ben blij daar onderdeel van te kunnen zijn.”

Maarten is momenteel aan zijn derde jaar als trainer bij v.v. Hellendoorn JO11-1 bezig, waarvoor hij meerdere pupillenteams heeft getraind. Naast zijn rol als trainer bij v.v. Hellendoorn JO11-1 is Maarten assistent-trainer bij JO17-1. Maarten is ook actief geweest als trainer binnen het Regioplan van de FC Twente/Heracles Academie en beschikt over een diploma UEFA C.

De Technische Commissie is ervan overtuigd dat dit een goede vervolgstap is voor Maarten. De afgelopen seizoenen hebben we veel aandacht gehad voor het opleiden van onze eigen trainers. Door hen opleidingen aan te bieden konden ze zich op een dusdanige manier ontwikkelen dat ze nu klaar zijn om de stap te maken naar de junioren. Maarten is hier een uitstekend voorbeeld van.

Maarten neemt het trainerschap over van Wesley Peeters, die naar Juventa’12 vertrekt. Wij danken Wesley voor zijn inzet voor onze vereniging en wensen hem veel succes bij Juventa’12.

v.v. Hellendoorn JO13-1
Lars Huzen heeft zijn contract als trainer bij v.v. Hellendoorn JO13-1 verlengd. De Technische Commissie is blij Lars te kunnen behouden in deze rol. Lars is een prachtig voorbeeld van iemand die al jaren enorm betrokken is bij onze vereniging en diverse functies invult. Lars is bijzonder goed in de omgang met spelers en kan de overgang van klein naar groot veld goed overbrengen.

Lars Huzen: “Ik heb het naar mijn zin bij de club en deze lichting. De Technische Commissie heeft mooie plannen, en ik kijk er dan ook naar uit nog een jaar door te gaan.”

Lars speelt zelf in het eerste elftal van de club en is al jaren actief als trainer. Hij heeft in het verleden al vaker deze lichting onder zijn hoede gehad. Lars beschikt over het diploma UEFA C.

Ook het komende seizoen zal Roan Nahuis co-trainer zijn bij de JO13-1. Ook Roan is al jaren actief in deze rol. Roan is net als Lars speler bij het eerste elftal van de club. De Technische Commissie is blij met deze combinatie dat beschikt over een mooie dosis voetbalervaring.

Coördinator keepers
Ook Niek Huis in ’t Veld blijft komend seizoen actief bij v.v. Hellendoorn. Niek wordt met ingang van het nieuwe seizoen de nieuwe coördinator van de keepersafdeling. We willen volgend seizoen extra aandacht geven aan het opleiden en begeleiden van keepers. Er wordt een nieuw opleidingsplan voor keepers geschreven welke aan zal sluiten op het voetbalplan van v.v. Hellendoorn. Niek zal hier een zeer actieve rol in krijgen. Momenteel is Niek voetbalcoördinator bij JO7, JO8 en JO9.

“Ik ben blij met een nieuwe uitdaging in de rol van keeperscoördinator. We gaan werken aan een goede fundering om keepers en keepsters op te leiden binnen de gehele breedte van de club”, aldus Niek.

Op dit moment is de Technische Commissie druk bezig met de invulling van de trainers voor de meisjesteams, alle onderliggende juniorenteams en alle pupillenteams. De voetbalcoördinatoren hebben met alle trainers (jong en oud) een voortgangsgesprek om te horen hoe de samenwerking verloopt en te horen waar kansen voor verbetering liggen. Daarnaast toetsen we de ambitie om een mogelijke trainersopleiding te volgen. Hiermee wil v.v. Hellendoorn blijven investeren in talentvolle jeugdtrainers om zichzelf verder te ontwikkelen. Dit alles met als doel het niveau van de afdeling voetbal te verhogen. De gesprekken met alle trainers zijn in volle gang met als doelstelling om eind mei alle teams te hebben voorzien van goede trainers.

Technische Commissie v.v. Hellendoorn

Trainers_2022-2023_affiche_DG-1.jpg