Sporten en bewegen in crisistijd: De Zweef en v.v. Hellendoorn samen in actie voor getroffenen.

11 maart 2022 14:00

De Zweef en v.v. Hellendoorn hebben de afgelopen periode veel contact gehad over de onderlinge wedstrijd van zaterdag 12 maart a.s., maar bovenal ook over de rol die wij als verenigingen, op korte en lange termijn kunnen spelen in deze crisistijd. De huidige crisis treft velen van ons diep in het hart en de gevolgen zijn niet te overzien. Een ding is zeker: we hebben er met zijn allen mee te maken en het treft in het bijzonder de kwetsbaren in onze samenleving.

Als voetbalvereniging staan we midden in deze samenleving en wij zijn er voor iedereen. Dat vinden we belangrijk. Daarom hebben we onderstaande initiatieven genomen:

Opbrengst Derby’s:

Op basis van de opbrengsten van de entreegelden van de wedstrijden De Zweef - v.v. Hellendoorn (a.s. zaterdag) en de returnwedstrijd v.v. Hellendoorn - De Zweef (op zaterdag 7 mei a.s.) zullen wij een gezamenlijke donatie doen aan Giro 555, de samenwerkende hulporganisaties.

Sporten en bewegen voor iedereen:

We zijn ons ervan bewust dat de gevolgen van deze crisis voelbaar zijn en worden voor heel veel (nieuwe) inwoners binnen onze gemeente. Juist in deze tijd willen wij ernaar streven dat iedereen met plezier kan (blijven) sporten en bewegen. Ongeacht afkomst, religie, leeftijd, lichamelijke of geestelijke gezondheid of inkomen.

Als sportvereniging kunnen en willen we daarin een belangrijke bijdrage leveren. Dat kan op verschillende manieren en vraagt om visie en beleid op langere termijn. Dat kunnen we echter niet alleen en het is belangrijk gezamenlijke inspanningen te leveren.

De Zweef en v.v. Hellendoorn gaan daarom binnenkort met de gemeente in gesprek om bovenstaande ambitie vorm te geven en roepen alle andere (sport)verenigingen in de gemeente op zich hierbij aan te sluiten. Onderaan dit bericht hebben we onze contactgegevens vermeld.

Laten we onze gezamenlijke verantwoordelijkheid nemen, juist nu.

Namens onze leden,

Met sportieve groet,