Uitnodiging | Buitengewone algemene ledenvergadering

17 maart 2022 8:15

Het bestuur van v.v. Hellendoorn organiseert op maandag 21 maart 2022 om 20.00 uur een buitengewone algemene ledenvergadering waarin zij haar leden vraagt te stemmen voor de verkiezing van een nieuwe voorzitter. Tijdens de algemene ledenvergadering op 12 november 2021 heeft voorzitter Lorenz Kok aangegeven na de Algemene Leden Vergadering (ALV) van 2022 te stoppen met zijn werkzaamheden als voorzitter.

Rikjan Schuttevaar is tijdens die vergadering voorgedragen en gekozen als bestuurslid met het doel tijdens de ALV 2022 voorgedragen te worden als voorzitter van de vereniging.

Lorenz Kok heeft vorige week aan het bestuur kenbaar gemaakt dat hij zijn werkzaamheden als voorzitter niet langer kan combineren met zijn dagelijkse werkzaamheden en daarom heeft hij aangegeven op korte termijn te stoppen als voorzitter van onze vereniging.

Het bestuur respecteert het besluit van Lorenz en heeft na beraadslaging besloten een buitengewone ledenvergadering uit te roepen. Doel van deze buitengewone ledenvergadering is het kiezen van een nieuwe voorzitter. Het bestuur draagt Rikjan Schuttevaar voor als nieuwe voorzitter. De afgelopen 4 maanden heeft Rikjan met veel enthousiasme kennisgemaakt met velen binnen de vereniging. In deze periode is hij goed ingewerkt en bijgesproken over alle essentiële en belangrijke onderdelen van onze vereniging. De komende weken zullen in het teken staan van de verdere overdracht van taken van Lorenz naar Rikjan.

Voor een uitgebreidere kennismaking van Rikjan kun je het bericht lezen dat eerder over hem geschreven werd. Klik daarvoor hier.

Tijdens de buitengewone algemene ledenvergadering zullen we afscheid nemen van Lorenz Kok. Hij is sinds 2009 vrijwilliger bij v.v. Hellendoorn, eerst als jeugdleider en vanaf 2012 maakte hij enkele jaren onderdeel uit het jeugdbestuur en de technische commissie. Vanaf 2015 is Lorenz lid van het hoofdbestuur en sinds 2016 onze voorzitter.

Tijdens de buitengewoon vergadering zal Lorenz zijn besluit verder toelichten, de aanwezigen bijpraten over de ontwikkelingen en de stand van zaken. Daarop zal Rikjan door het bestuur worden voorgedragen als voorzitter van de vereniging voor de termijn van die jaar tot en met de ALV van 2025.

Agenda:

1. Welkom en opening.
  2. Toelichting besluit
  3. Introductie Rikjan Schuttevaar.
  4. Voordracht Rikjan Schuttevaar als voorzitter.
  5. Afscheidswoord Lorenz Kok.
  6. Slotwoord door Rikjan Schuttevaar.

Als gevolg van het verenigingsrecht, vastgelegd in de statuten van v.v. Hellendoorn, is ieder lid van v.v. Hellendoorn uitgenodigd voor deze buitengewone vergadering. We hopen op een goede opkomst en zien jullie graag op maandag 21 maart a.s. om 20.00 uur in ons clubgebouw.

Met sportieve groet,

Het bestuur v.v. Hellendoorn

Aanvullend:

Bestuursverkiezing: (tegen)kandidaten kunnen door tenminste drie leden schriftelijk kandidaat worden gesteld, voorzien van een eveneens schriftelijke bereidverklaring van de kandidaat. Eén en ander dient ten minste twee dagen voorafgaande de buitengewone algemene ledenvergadering te worden ingediend bij de voorzitter.