Terugblik winteractiviteit Heracles - Feyenoord!

13 november 2018 13:45

Een terugblik op onze geweldige winteractiviteit georganiseerd door het JAC! Stuk geschreven door Lars Huzen!

Een tijdje geleden werd Thomas Eilders benaderd door Heracles Almelowaarbij hem gevraagd werd of v.v. Hellendoorn interesse had om met de jeugd een wedstrijd van Heracles te bezoeken. En dit was niet zomaar een wedstrijd, maar een topwedstrijd om de derde plek met Feyenoord als tegenstander. Thomas was enthousiast over het aanbod van Heracles, en van een enthousiaste Thomas… Het komt er op neer dat we besloten deze activiteit weg te zetten als jeugdactiviteit, georganiseerd door de Jeugd Activiteiten Commissie (JAC) ondersteund door het hoofd/jeugdbestuur en natuurlijk Thomas.

Met elkaar hebben we de schouders eronder gezet. Iedereen informeren per mail, reclame maken via social media en leiders stalken via de WhatsApp. We wilden iedereen bereiken met als doel om met zoveel mogelijk jeugdleden, leiders, trainers en ouders naar de wedstrijd te gaan. Dit is aardig gelukt, de aanmeldingen stroomden binnen. En wat waren we blij en wat waren we trots om Heracles te melden dat we als v.v. Hellendoorn 370(!) kaarten af wilden nemen.

Reclame maken en aanmeldingen binnen harken, dat was stap één. Vervolgens moesten de volgende stappen gezet worden. Een ochtend om te betalen en vervoer regelen. Dit verliep ook zo goed als vlekkeloos. Het ging ons voor de wind, heerlijk!
De voorbereidingen verliepen goed en nauwkeurig. Wat ons betreft mag je het een militaire operatie noemen. Overal werd aan gedacht en de veiligheid stond voorop. Een wedstrijd tegen Feyenoord blijft natuurlijk een beladen wedstrijd. Het is fantastisch om met 370 personen een wedstrijd te bezoeken, maar het is dan ook wel lekker dat al deze personen aan het eind van de dag weer heelhuids bij de kantine uit de bussen kunnen stappen.

En dan, de dag. Met 370 personen naar Heracles Almelo – Feyenoord. Eerst verzamelen bij de kantine, aldaar de mogelijkheid krijgen om een v.v. Hellendoorn sjaal te kopen en vier joekels van bussen die aan de kasteelstraat klaar stonden om een ieder naar Almelo te vervoeren. Op aangeven van de uiterst charmante spreker Bas Mijnheer begaf iedereen zich naar de juiste bus om onder het toeziend oog van de bus-commandanten het zitvlak op een stoel te deponeren. Wederom een operatie die voorspoedig verliep, dus op naar Almelo. Voor wat sensatie onderweg nog even een kleine verloting met prijzen die beschikbaar werden gesteld door Heracles. En voor we er erg in hadden waren we al in Almelo. Vanaf de bus nog een stukje wandelen om aan te komen op de plek waar het uiteindelijk allemaal om draait, het stadion. Iedereen zocht zijn stoeltje op. Links of rechts naast het uitvak met Feyenoord supporters. Spannend, maar ook reuze interessant. Een aantal wisten ondertussen nog even een broodje bAlmelo te scoren en wat vaders waren als een kind zo blij met een sapje. En dan, de warming-up. Spelers van Feyenoord, spelers van Heracles en een speler van v.v. Hellendoorn maakten zich klaar voor de wedstrijd. Het was onze Mies uit JO9-1 die als pupil van de week de wisselspelers van Heracles bezig hield.

Het was niet het enige moment waarop we Mies zagen. Want tijdens de opkomst van de spelers liep hij met de scheidsrechter en de spelers het veld op en mocht hij de toss doen. Wat een geweldige ervaring en wat zijn we trots op Mies, onze Mies! En dan te bedenken dat er naast Mies nog veel meer spelers en speelsters van v.v. Hellendoorn op het veld stonden. Met als doel om bij te dragen aan een goede en positieve sfeer in het stadion en dat is gelukt! De meisjes MO17-1 wapperden met het middencirkeldoek en de jongens van JO15-2 en JO15-3 stonden met grote vlaggen te zwaaien. En wij? Wij genoten vanaf de tribune van de geweldige opkomst (die voor Heracles-supporters achteraf het hoogtepunt van de wedstrijd bleek te zijn).

De wedstrijd eindigde in 0-2. Een blij Feyenoord en een feestend uitvak, indrukwekkend en gaaf om te zien. Wat teleurgestelde Heracles-supporters en een handje vol klagende neutrale toeschouwers omdat de wedstrijd misschien wat tegenviel. Lekker belangrijk, want velen hadden hier na de wedstrijd geen aandacht voor. Er was iets anders belangrijk, het betreden van het veld. Even een sliding, een handstand of een foto maken. Alles behoorde tot de mogelijkheden en daar werd gretig gebruik van gemaakt. Nadat iedereen was uitgeraasd en de foto’s gemaakt waren was het tijd om terug te keren naar Hellendoorn. Eerst een stukje wandelen naar de bus, plaatsnemen in dezelfde bus als de heenweg met dezelfde bus-commandanten maar zonder verloting. Op naar de kantine, plankgas. Over de terugweg en de aankomst in Hellendoorn kan nog veel geschreven worden. Dit doen we alleen niet. Waar het ons om ging, was dat iedereen weer heelhuids terugkwam en dat is gelukt!
Wat een activiteit, en wat zijn we trots en blij dat operatie “met v.v. Hellendoorn naar Heracles” meer dan geslaagd is. Daarom willen we alle 370 personen die zijn mee geweest ontzettend bedanken voor deze leuke middag en avond.

Tot slot willen we nog een speciaal woord van dank richten aan: Heracles, met in het bijzonder Gerrald Albersen (marketing) en Raymond Alfons(Supporterscoördinator), voor de gastvrijheid; de chauffeurs van Gebo Tours voor het besturen van die joekels van bussen; Thomas Eilders voor alles; Martin Heetkamp voor het maken van de foto’s; het hoofdbestuur, en het jeugdbestuur voor het coördineren van deze logistieke operatie. En Jorn Roelofs voor het maken van het promotiemateriaal!

Nogmaals bedankt!

Namens de Jeugd Activiteiten Commissie (JAC)

v.v. Hellendoorn
Lars Huzen