Facebook Toestaan Niet toestaan

Terugblik Algemene Ledenvergadering 2021

14 november 2021 9:00

Op 12 november 2021 werd de Algemene Ledenvergadering (ALV) van het seizoen 2020-2021 gehouden. De ALV kon, met inachtneming van maatregelen, worden gehouden in ons clubgebouw. Voor de leden die niet in de gelegenheid zijn geweest aanwezig te zijn, hieronder een kort overzicht van hetgeen is besproken.

Algemeen:
De Algemene Ledenvergadering is goed bezocht. 74 leden woonden de vergadering bij. Van deze vergadering zijn notulen vastgelegd. Deze zijn vanaf 1 december 2021 op te vragen bij het bestuur via het bekende mailadres: [email protected]

Notulen en jaarverslag:
De Algemene Ledenvergadering heeft de notulen van de ALV 2020 en het jaarverslag van het bestuur 2020-2021 goedgekeurd.

Financieel:
Op financieel gebied zijn we er als vereniging goed uitgekomen. Ondanks de gemiste inkomsten vanuit de kantine, hebben we een financieel goed seizoen gedraaid. We hebben gebruik gemaakt van de overheidsregelingen en we hebben goed op de kosten gelet. De betaalde krachten en mensen met vergoedingen hebben een heel mooi gebaar gemaakt en afgezien van een deel van hun vergoedingen.

De financiële administratie van v.v. Hellendoorn seizoen 2020-2021 is door de kascontrolecommissie van v.v. Hellendoorn en door accountantskantoor De Jong & Laan gecontroleerd en goed bevonden.

Onze penningmeester heeft op de Algemene Ledenvergadering het uiteindelijke resultaat aan de leden gepresenteerd

Sportief:
Het voetbalseizoen 2020-2021 heeft zeer kort geduurd. De voetbalcompetitie werd in een vroegtijdig stadium stilgelegd. Seniorenteams mochten vanaf dat moment niet meer trainen in groepsverband. Jeugdteams tot 18 jaar mochten wel trainen maar geen wedstrijden tegen andere clubs meer voetballen. Op 24 maart 2021 maakte de overheid bekend dat het amateurvoetbalseizoen niet meer zou worden hervat. Voor iedereen was dit een flinke domper.

Verderop in het seizoen kwamen er in kleine stapjes steeds wat verdere versoepelingen om toch iets te kunnen doen. Uiteindelijk duurde het tot 26 juni voordat de teams weer ‘normaal’ konden trainen en voetballen.

Onderstaande is het afgelopen seizoen, ondanks alle beperkingen, gerealiseerd:

• Twee jeugdtrainers hebben hun KNVB-pupillen trainersdiploma gehaald.
  • Drie jeugdtrainers hebben hun KNVB-junioren trainersdiploma behaald.
  • Twee jeugdtrainers zijn geslaagd voor hun trainersopleiding UEFA-C/ TC-III
  • Afronding van het KNVB-onderzoekstraject over “meisjes- en damesvoetbal”.
  • Buddyplan verder vormgegeven voor ondersteuning van jonge jeugdtrain(st)ers door buddy’s.
  • Een trainingsmodules opgesteld om thuis en later in groepsverband op anderhalve meter afstand te trainen.
  • Elke week en bijna elke zaterdag verzorgde trainingen voor onze jeugd.
  • Naast de reguliere trainingen zijn er in de tweede helft van het seizoen ook leuke toernooien georganiseerd en sportieve activiteiten, zoals een Bootcamp en een sport-spel-voetbalochtend. Met dank aan sportschool DRW

Sociaal:
We zijn een voetbalvereniging, maar het sociale aspect is minstens zo belangrijk. Dat aspect viel wederom deels stil vorig seizoen. We konden elkaar nauwelijks treffen op het sportpark.Door te kijken naar de mogelijkheden en met enige improvisatie zijn leuke activiteiten  georganiseerd. Denk daarbij aan: de VVH Quatsch Quiz en het Rad van Avontuur, de “Waar schijten de gezusters Angus” activiteit van de supportersvereniging v.v. Hellendoorn en de zalmactie van de sponsorcommissie. Voor de jongste jeugd was er nog een speciale  sinterklaastraining. Daarnaast was het geweldig dat de KidsFunRun en het jeugdkamp (wederom geweldig georganiseerd door het JAC) konden doorgaan. Meer dan 110 kinderen hebben genoten van het jeugdkamp!

Maatschappelijk:

Hoewel voetbal centraal staat binnen onze vereniging, hebben we ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. v.v. Hellendoorn vindt het belangrijk dat de (jeugd)leden die sporten, zich in een gezonde sportomgeving kunnen bewegen. We zijn ook actief bezig op het gebied van positieve gezondheid. Er is ingezet om het alcoholgebruik bij de jeugd onder de 18 tegen te gaan. Dit wordt uitgedragen door aan te sluiten bij de campagne NIX18. Er is voorlichting gegeven aan de jeugd, leiders en trainers. Het doel is om op dit punt een gezonde en veilige sportomgeving te creëren voor iedereen. Daarnaast zijn we al enige tijd een rookvrije vereniging.

Kleedkamerproject:

Sinds 2018 is de werkgroep kleedkamers aan de slag. Vorig jaar september en afgelopen maandag 8 november jl. zijn voorlichtingsavonden gehouden. Afgelopen maandag 8 november hebben we de plannen en financiële consequenties uitgebreid toegelicht. Tijdens de ALV is het project en proces op hoofdlijnen toegelicht. De vergadering is akkoord gegaan met de begrotingen zoals deze zijn gepresenteerd. Tevens is akkoord gegeven op de investering ten behoeve van het kleedkamerproject.

Benoeming van leden:

Onderstaande leden zijn benoemd vanwege hun jarenlange grote inzet en verdiensten voor de vereniging.

• Jos Filart is tijdens de vergadering postuum benoemd tot erelid van v.v. Hellendoorn.
  • Johan Geuzendam is benoemd tot erelid.
  • Martijn Hegeman is benoemd als lid van verdienste.
  • Willem Achterkamp is benoemd tot lid van verdienste.

* Komende week zullen we hierover uitvoeriger berichten

Huldiging jubilarissen:

Tijdens de ALV heeft het bestuur de aanwezige jubilarissen gehuldigd. De verhinderende jubilarissen zijn zaterdag 13 november door het bestuur bezocht. Alle jubilarissen nogmaals hartelijk gefeliciteerd en dank jullie wel voor jullie jarenlange verbondenheid met onze vereniging!

* Komende week zullen we hierover uitvoeriger berichten

Bestuursverkiezing:

Continuïteit is belangrijk voor onze vereniging en het geeft veel rust in de organisatie ervan. Daarom is het bestuur steeds vroegtijdig in gesprek met (kandidaat) bestuursleden om ervoor te zorgen dat de bezetting van het bestuur kwalitatief en kwantitatief gewaarborgd blijft.

Martijn Hegeman (vicevoorzitter) was aftredend en niet herkiesbaar. Martijn is derhalve gestopt en zijn rol wordt overgenomen door Petra Dijkstra (jeugdzaken en vicevoorzitter)

Edwin Hannink (accommodatie) was aftredend en herkiesbaar. De vergadering heeft Edwin opnieuw gekozen voor een periode van drie jaar.

Voordracht tot het bestuur:

Thomas Eilders is gekozen als nieuw bestuurslid. Thomas is vanuit zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor de communicatie en het beheer van de social mediakanalen.

Marcel Veldman is gekozen als nieuw bestuurslid. Marcel is verantwoordelijk voor de sponsorzaken.

Rikjan Schuttevaar is gekozen als nieuw bestuurslid. Rikjan zal volgend jaar worden voorgedragen als voorzitter van onze vereniging.

Lorenz Kok (voorzitter) heeft aangegeven na de ALV van 2022 te stoppen met zijn werkzaamheden als voorzitter. Rikjan zal het komend jaar door hem worden ingewerkt zodat hij bij zijn voordracht de vereniging en het besturen ervan goed kent.

Dennis Pronk heeft aangegeven na deze bestuursperiode nogmaals beschikbaar te zijn voor een nieuwe bestuursperiode van drie jaar tot 2025.

We bedanken Martijn voor zijn inzet voor de vereniging en het bestuur en wensen de nieuwe bestuursleden Thomas, Marcel en Rikjan erg veel succes in hun nieuwe functie.

Met sportieve groet,

Namens het bestuur,

Lorenz Kok

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!