Samenwerking v.v. Hellendoorn met de FC Twente/ Heracles Academie

10 november 2021 17:00

Op woensdag 27 oktober heeft v.v. Hellendoorn een samenwerkingsverband ondertekend met de FC Twente/Heracles Academie. Met dit Regioplan wil de FC Twente/Heracles Academie samen met de amateurclubs het algehele voetbalniveau in de regio laten stijgen. Voor een periode van drie jaar gaat de Academie nauw samenwerken met ruim twintig clubs uit de hele regio Twente.

Uit eerdere oriënterende gesprekken kwam helder naar voren dat FC Twente / Heracles zich meer wil focussen op de 'eigen' regio. Belangrijke punten daarbij zijn:

1. Niet alleen halen, maar ook brengen;
2. Nauwe betrokkenheid amateurclubs bij talent beoordeling;
3. Delen van kennis en kunde met de regioclubs;
4. Zichtbaarheid in de regio door aanbod van regiotrainingen (hotspots);
5. Breder opleiden en pas later instromen in de Academie

v.v. Hellendoorn is door FC Twente Heracles ingeschaald in de meest actieve vorm van samenwerken. Onze accommodatie en faciliteiten zijn beoordeeld en uitstekend geschikt bevonden om in het voorjaar 2022 een 8 tal regiotrainingen af te werken. Naast het beschikbaar stellen van de accommodatie zal v.v. Hellendoorn ook twee ambitieuze en talentvolle jeugdtrainers leveren voor het verzorgen van de Regiotrainingen. Milan Kok en Maarten Kok zijn, naast hun eigen rol bij v.v. Hellendoorn, toegetreden tot de groep van Regiotrainers van FC Twente Heracles. Milan en Maarten zullen wekelijks trainingen gaan verzorgen voor de academie. Voor Milan en Maarten is dit een mooie kans in hun verdere ontwikkeling.

Vrijdag 29 oktober zijn de regiotrainingen van start gegaan. In het voorjaar 2022 worden de regiotrainingen op ons sportpark gegeven. Als club zijn we erg trots dat we behoren tot de selecte groep amateurclubs in deze samenwerking. Wij zien dit als een blijk van waardering voor de stappen die er de afgelopen jaren op voetbaltechnisch gebied zijn gemaakt. Verdere informatie is te vinden op. Van en voor de regio: Vijf amateurclubs verbinden zich met FC Twente/Heracles Academie in Regioplan – FC Twente/Heracles Academie (fctwenteheraclesacademie.nl)

Namens bestuur en technische commissie
Dennis Pronk
milanmaarten.jpg