Bart Benneker behaalt trainersdiploma UEFA A / TC-I

10 juni 2021 8:15

Onze hoofdtrainer heren 1 Bart Benneker heeft afgelopen donderdag zijn trainersdiploma UEFA A / TC-I behaald. Met dit trainersdiploma mag Bart teams trainen in de hoogste klassen van het amateurvoetbal en als assistent trainer fungeren in het betaalde voetbal.

Bart is momenteel 30 jaar en al op jonge leeftijd heeft hij de keuze gemaakt om te stoppen met voetballen en zich volledig te focussen op het trainersvak. Bart begon zijn actieve trainerscarrière bij De Zweef, met Hugo Kok als assistent, en behaalde al snel de trainersdiploma’s UEFA C en UEFA B

Vijf jaar geleden werd Bart trainer van v.v. Hellendoorn JO17-1 en een jaar later had hij JO19-1 onder zijn hoede. In het seizoen 2018-2019 werd Bart op 27-jarige leeftijd hoofdtrainer van v.v. Hellendoorn 1. De Technische Commissie nam vol vertrouwen de beslissing om een jonge en onervaren, maar zeer ambitieuze trainer, aan te stellen voor het eerste elftal. Het pakte allemaal zeer goed uit. Samen met assistent- trainer Hugo Kok koos Bart voor een nieuwe aanpak en zo heeft ons eerste elftal op voetbaltechnisch gebied stappen gemaakt. Helaas verstoorde het Corona virus zowel dit seizoen als vorig seizoen het proces om deze stappen ook zichtbaar te maken in vorm van promotie naar een hogere klasse. Als Technische Commissie zijn we ervan overtuigd dat we op de goede weg om dit uiteindelijke doel te bereiken.

Naast zijn rol als trainer/coach van v.v. Hellendoorn 1 is Bart ook zeer betrokken bij de verdere ontwikkeling op voetbaltechnisch gebied binnen onze vereniging. Samen met Hugo was hij de kartrekker van het vernieuwde voetbalplan welke twee jaar geleden is geïntroduceerd. Komend seizoen zal Bart zich actief blijven inzetten om het voetbalplan verder uit te rollen binnen de vereniging.

Wij zijn enorm tevreden over de ontwikkeling die Bart de afgelopen jaren heeft doorgemaakt en zijn blij een trainer van dit kaliber in huis te hebben. Komend seizoen wordt Bart ondersteund door een nieuwe assistent, Arjan Eshuis. Met een verjongde spelersgroep zullen er doelen worden gesteld voor het nieuwe seizoen.

Wij feliciteren Bart nogmaals met het behalen van zijn diploma en wensen hem voor het nieuwe seizoen heel erg veel succes!!

Bart_Benneker_1.jpg