Corona protocol v.v. Hellendoorn – update 5 juni

5 juni 2021 13:45

Het kabinet heeft op 28 mei besloten dat stap 3 van het openingsplan een paar dagen eerder gezet kan worden. Per 5 juni worden coronamaatregelen losgelaten of aangepast en zijn de meeste locaties in ons land open onder voorwaarden. Het kabinet geeft aan dat dit mogelijk is doordat er nu snel minder mensen met corona in het ziekenhuis worden opgenomen en dat het aantal mensen dat gevaccineerd wordt hard stijgt. In vervolg op deze besluiten is er een update gemaakt van het Corona protocol van v.v. Hellendoorn welke per 5 juni actueel zal zijn.

De onderstaande maatregelen gelden per 5 juni voor binnen en buiten sporten:

• Volwassenen vanaf 18 jaar mogen samen sporten in groepen van maximaal 50 personen en zonder de verplichte 1,5 meter afstand bij sporten waarbij dat voor de beoefening van de sport niet haalbaar is. Kinderen tot en met 17 jaar waren al eerder van deze beperkingen
    vrijgesteld. Per ruimte mogen er maximaal 50 personen aanwezig zijn (vanaf 18 jaar).
  • Volwassenen vanaf 18 jaar mogen alleen onderling wedstrijden spelen tegen teams van de eigen club.
  • Kinderen tot en met 17 jaar mogen weer jeugdwedstrijden spelen tegen andere clubs. Voor de jeugdteams van v.v. Hellendoorn zijn er de komende periode enkele oefenwedstrijden gepland tegen andere verenigingen in de gemeente Hellendoorn of nabije omgeving.
  • Groepslessen zijn voor alle leeftijden toegestaan.
  • Voor en na het sporten mogen personen vanaf 13 jaar niet bij elkaar komen met meer dan 4 personen. Wel op 1,5 meter afstand van mensen buiten het eigen huishouden of gezin. Voor kinderen tot en met 12 jaar geldt dit niet.

Gebruik van kleedkamers:
De kleedkamers, douches en toiletten zijn weer open voor gebruik

Gebruik mondkapjes:
Voor binnenruimtes geldt dat iedereen van 13 jaar en ouder een niet-medisch mondkapje moet dragen. Tijdens het sporten hoeft geen mondkapje gedragen te worden. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven ook geen mondkapje te dragen.

F-League

De F-League gaat in aangepaste vorm (zonder publiek) door.

EHBO
De EHBO koffer ligt in het rode hokje bij de entree van het sportpark.

Koffie en thee voor trainers en leiders
Iedere trainingsavond en op de zaterdagen staat er koffie en thee voor de trainers en leiders klaar bij het koffieloket onder de tribune.

Toegang sportpark
Publiek langs de lijn is niet toegestaan. Het sportpark is alleen toegankelijk voor spelers, trainers, leiders, kaderleden, bestuurders en toezichthouders in functie.

Kantine:
Met ingang van aanstaande zaterdag 5 juni is de kantine weer beperkt open. Dat alles met inachtneming van de hieronder genoemde voorschriften in het kader van de corona maatregelen. De openingstijden en het kantineprotocol is op de volgende pagina bijgevoegd.

Wanneer je om een dringende reden buiten de openingstijden toch in het clubgebouw moet zijn kun je daarvoor contact opnemen met bestuurslid Hans Schutmaat. Hans is te bereiken via het mailadres van het bestuur: [email protected]

Vergaderen en afspraken in kader van functie bij de voetbal:
We adviseren om zo beperkt mogelijk fysiek te gaan vergaderen. Probeer elkaar telefonisch te spreken en mogelijk via visuele digitale middelen als skype of de applicatie

Contactpersonen voor eventuele vragen
Martijn Jacobs 06-15559655
Contactpersoon voor vragen van jeugd/ouders

Eduard Laarman 06-48174986
Contactpersoon voor vragen van senioren

Hans Schutmaat 06-83006787
Contactpersoon voor vragen over kantine

Basisregels:
Tenslotte, laten we vooral onderstaande in acht houden:
• Houd altijd 1,5 meter afstand.
• Ga niet naar plaatsen waar het druk is.
• Nies en hoest in uw elleboog.
• Was vaak je handen met zeep.
• Bent je verkouden? Blijf dan thuis!

De onderstaande maatregelen voor sport zijn gebaseerd op de op dit moment bekende en beschikbare informatie van de rijksoverheid en NOC*NSF. Mochten hierin nog wijzigingen komen, dan zullen wij jullie hierover zo spoedig mogelijk informeren

Met vriendelijke groet,
Bestuur en Werkgroep COVID-19 v.v. Hellendoorn