Update Corona, buitenterras en andere activiteiten v.v. Hellendoorn.

23 mei 2021 11:15

Het kabinet heeft op 17 mei jl. besloten dat verdere versoepelingen mogelijk zijn. Voor ons als voetbalvereniging betekent dit dat er nu wat ruimte is met het trainen en spelen van onderlinge wedstrijden. Anderzijds moeten we nog even geduld hebben voordat ook andere onderdelen van het verenigingsleven weer opgepakt kunnen worden. Zo blijven kantine en terras nog even gesloten. We vragen jullie begrip hiervoor en houden de updates vanuit het kabinet nauwlettend in de gaten.

Hieronder de belangrijkste veranderingen en regels op een rij en onze toelichting en aanvullingen erop:

• Voor het buiten sporten is onder voorwaarden meer mogelijk in groepsverband:
      • Volwassenen vanaf 27 jaar en ouder mogen buiten in groepsverband sporten. Dit mag met maximaal 30 personen en iedereen houdt 1,5 meter afstand van elkaar.
      • Kinderen en jongeren tot en met 26 jaar mogen buiten in groepsverband sporten. Zij hoeven geen 1,5 meter afstand te houden van elkaar. Zij mogen wedstrijden spelen, maar alleen met teams van de eigen sportvereniging.
      • Wedstrijden en publiek zijn niet toegestaan.
      • Kleedkamers en douches zijn gesloten. Toiletgebruik is wel toegestaan.
  • Sportkantines zijn dicht. Wel mogen terrassen bij sportkantines weer open. Hiervoor gelden dezelfde regels als op andere buitenterrassen. Meer informatie hierover kun je vinden op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/cultuur-uitgaan-en-sport/horeca-en-evenementen
  • Na het sporten mogen personen vanaf 13 jaar niet bij elkaar komen met meer dan 2 personen. Voor jongere kinderen geldt deze beperking niet.
  • Topsporters in topcompetities mogen trainen en wedstrijden spelen.
  • De accommodatie dient na afloop van de sportactiviteit zo snel mogelijk verlaten te worden.
  • Mensen met klachten blijven thuis.

Ondanks de versoepelingen van het kabinet die het mogelijk maken om het buitenterras weer te openen, is er besloten ons terras bij v.v. Hellendoorn voorlopig gesloten te houden.

Reden daarvoor zijn de regels die op een geopend terras in acht moeten worden genomen. Alle mogelijkheden en restricties m.b.t. de regelgeving en (gezondheid)risico’s zijn daarbij zorgvuldig afgewogen. De conclusie is dat het niet werkzaam is voor v.v. Hellendoorn en we deze verantwoordelijkheid voor naleving en uitvoering nu niet bij de vrijwilligers willen en kunnen neerleggen. We vragen jullie begrip voor dit besluit. Zodra er meer mogelijk is en het werkzaam is voor ons, dan gaan we open. Tot die tijd moeten we even geduld hebben en kun je natuurlijk wel prima bij onze lokale horecaondernemers terecht.

Algemene regels voor buitenterrassen die ons dit heeft doen besluiten:

• Er is geen zelfbediening.
  • Men moet een zitplaats voor een buitenterras reserveren.
  • Een gezondheidscheck en een verzoek om te registreren zijn verplicht.
  • Aan een tafel zitten maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand.
  • Vaste indeling terras, we mogen niet met tafels schuiven.
  • De basisregels tegen verspreiding van corona blijven gelden. Zoals 1.5 meter afstand houden.

Bekijk hier de volledige tekst en communicatie die we vanuit de overheid ontvingen. KLIK HIER

Onze kantine en accommodatie is en blijft helaas nog gesloten voor bezoekers en publiek. Heb je vanwege de uitvoering van je vrijwilligerstaken of je rol in een commissie toegang tot de kantine nodig, neem dan contact op met Hans Schutmaat via onderstaande mailadres;  [email protected]

Intern zullen we hierover ook met de commissies communiceren.

Je zou het bijna vergeten soms, maar we zijn en blijven een voetbalvereniging en er is meer dan Corona. Het gaat goed met onze vereniging en om jullie daarover te informeren, komen we eind volgende week met een uitgebreide nieuwsbrief.

Met sportieve groet,

Bestuur v.v. Hellendoorn