Nieuwjaarsbericht bestuur v.v.Hellendoorn

3 januari 2021 21:00

Beste allen,

We willen dit bericht graag beginnen met een nieuwjaarswens. Dit jaar worden de nieuwjaarswensen door ons allen wat minder automatisch uitgesproken. Want we ondervinden nu allemaal dat het leven niet vanzelfsprekend is. Zo zijn er meerdere leden en sponsoren getroffen door de gevolgen van het coronavirus. We wensen jullie in het bijzonder alle goeds en vooral veel gezondheid toe voor het nieuwe jaar!

Traditiegetrouw zijn we de eerste zaterdag in januari bezig met ons verenigingsleven; namelijk het midwintertoernooi van de supportersvereniging (supp.) met aansluitend de nieuwjaarsreceptie van onze vereniging. Maar onze voetbalactiviteiten liggen deze weken even helemaal stil en onze activiteiten kunnen geen doorgang vinden. Het is stil op en rond ons sportpark.

Zoals gezegd, veel activiteiten en acties konden geen doorgang vinden en onzeker is wanneer dat wel kan. Maar men heeft niet stil gezeten. De sponsorcommissie heeft een succesvolle zalmactie geïntroduceerd. Ze hebben lekkere zalm en wijn verkocht en dat smaakt de komende jaren naar meer. Ook de supp. heeft een leuke culinaire actie georganiseerd met de verkoop van heerlijke verse oliebollen. Ook dat is heel erg succesvol verlopen. Een aantal commissies hebben de spreekwoordelijke koppen bij elkaar gestoken en zij werken plannen uit voor verenigingsactiviteiten voor de rest van het seizoen. Daarover binnenkort meer. Deze activiteiten zijn erg belangrijk voor de binding en ondersteunend voor onze financiën.

Intussen is al wel het nieuwe jaar begonnen en het is niet moeilijk te voorspellen dat 2021 hoe dan ook een boeiend jaar gaat worden. Veel onzekerheden enerzijds en anderzijds de zekerheid dat we ergens weer gaan opstarten en gaan opschalen naar het volledige verenigingsleven met alles wat daarbij hoort. En daar hebben we heel erg veel zin in!

Ons geduld wordt echter nog even op de proef gesteld, en we hebben geen enkele ander keuze dan vol te houden en ervoor te zorgen dat we er klaar voor zijn als we weer mogen beginnen. En daar wordt achter de schermen aan gewerkt. We hopen dit jaar met onze huidige teams nog in competitieverband te kunnen voetballen, maar we zijn ook al begonnen met het volgende voetbalseizoen. Zo heeft de Technische commissie al een mooie eerst slag gemaakt met de invulling

van de trainers en vinden binnenkort gesprekken plaats met overige trainers en leiders. Ook is er al een doorkijk gemaakt naar het aantal te vormen teams voor het nieuwe seizoen.

We hebben afgelopen zomer veel ervaring opgedaan met de openstelling van ons clubgebouw met de inachtneming van alle noodzakelijke maatregelen. Dat was allemaal heel erg goed geregeld door de kantinecommissie in samenwerking met de corona werkgroep. Ook zij zijn er weer klaar voor en alles is gereed voor een nieuwe openstelling waarbij gastvrijheid en veiligheid de focus heeft.

Financieel staan we er nog steeds goed voor, al moeten we wel alle zeilen bijzetten dat zo te houden. We zijn kritisch op onze uitgaven en we hopen, mede door het organiseren van activiteiten en financiële tegemoetkomingen, ook het huidig seizoen goed te kunnen afsluiten.

Tenslotte, ondanks de gehele crisis die veel impact op ons allen heeft, kunnen we er ook goede zaken uithalen. Zo hebben we geleerd elkaar digitaal goed te vinden voor overleg en hebben we zelfs een digitale Algemene Ledenvergadering gehouden. We hebben geleerd hoe belangrijk het is om samen te werken en er voor elkaar te zijn. We hebben geleerd dat we op elkaar kunnen bouwen en vertrouwen in moeilijke periodes en dat is een fijn gegeven voor de komende jaren.

Vol vertrouwen kijken we uit naar betere tijden, en als v.v. Hellendoorn kijken we vooral uit naar het volledige verenigingsleven en elkaar weer ontmoeten. Nogmaals de beste wensen voor het nieuwe jaar en graag tot ziens op ons sportpark.

Bestuur v.v. Hellendoorn

nieuwjaarswens-2021-sterretje.jpg