Henk Olthof postuum benoemd tot erelid

24 november 2020 20:30

Tijdens de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van 20 november jl., is Henk Olthof geëerd met een bijzondere titel en benoemd als erelid van v.v. Hellendoorn. Dit als blijk van waardering voor zijn jarenlange belangeloze inzet voor de vereniging. De voordracht van Henk werd door de Algemene Ledenvergadering met grote instemming bekrachtigd.

Henk Olthof

Henk was al op jonge leeftijd lid van VESOS, en later van v.v. Hellendoorn. Hij is altijd lid van onze vereniging geweest en gebleven, ook na zijn actieve voetbalperiode. Henk bleef erg betrokken bij de vereniging en was erg trots op het feit dat hij met zijn bedrijf Olthof dak-, wand- en gevelbeplating hoofdsponsor van VESOS werd voor een periode van 6 jaar. Later werd Henk opnieuw hoofdsponsor voor v.v. Hellendoorn.

Afgelopen juli hebben Henk en Ria Olthof het sponsorcontract opengebroken en zijn ze daarmee tot de zomer van 2026 hoofdsponsor van v.v. Hellendoorn. Straks in totaal 18 jaar hoofdsponsorschap. Het tekent Henk en Ria dat ze zelfs tijdens de laatste periode van Henk zijn leven het contract hebben verlengd. Sponsor in goede en slechte tijden.

De betrokkenheid van Henk bij v.v. Hellendoorn was groot en nooit klopte iemand tevergeefs bij hem aan. En dat deed Henk niet alleen voor v.v. Hellendoorn, maar ook voor vele andere verenigingen. Hij trad daarmee nooit actief naar buiten. Het was hem wel goed zo.

Door zijn financiële steun heeft hij het sporten voor velen bereikbaar gehouden, want dat vond Henk erg belangrijk. Henk was Henk, hij had zijn hart op de goede plaats en stond voor velen klaar. Daarmee was hij een voorbeeld voor anderen en heeft hij zelfs ook zakenrelaties geworven als sponsor voor v.v. Hellendoorn. In de laatste maanden van zijn leven heeft hij ook nog heel voortvarend geregeld dat de tribune werd aangepast, zodat er nu vrij zicht is.

Vanwege zijn grote verdienste voor v.v. Hellendoorn hebben we Henk benoemd als erelid van onze vereniging.

Wij zijn dankbaar en trots op de geweldige inzet voor onze vereniging door Henk en zijn dan ook verheugd dat de leden hebben ingestemd met zijn onderscheiding.

Met sportieve groet,

thumbnail_EVM20200713HenkOlthof08.jpg