Facebook Toestaan Niet toestaan

Terugblik op de Algemene Ledenvergadering 2020

24 november 2020 20:30

Op 20 november 2020 werd de Algemene Ledenvergadering (ALV) van het seizoen 2019-2020 gehouden. Voor het eerst in onze geschiedenis een ledenvergadering die we niet konden houden in ons clubgebouw. Vanwege de coronasituatie was het een digitale bijeenkomst. Voor de leden die niet in de gelegenheid zijn geweest aanwezig te zijn, hieronder een kort overzicht van hetgeen is besproken.

Algemeen:

De Algemene Ledenvergadering is ondanks de coronasituatie een vergadering die door vele leden is gevolgd. Maar liefst 65 leden woonden de digitale vergadering bij die werd uitgezonden vanuit ons clubgebouw. Het werkelijke aantal aanwezigen lag hoger doordat velen meekeken vanaf 1 ingeschreven emailadres. Vooraf en tijdens de vergadering hadden alle deelnemers gelegenheid hun vragen te stellen via de chat.

Notulen en jaarverslag:

Dit jaar was de ALV dus een digitale bijeenkomst. Om toch een gevoel van betrokkenheid en binding te creëren heeft iedereen die zich vooraf heeft aangemeld voor de ALV een tasje met inhoud ontvangen. In dat tasje zat o.a. een welkomsbrief van het bestuur, een formulier waarop onze kandidaat-bestuursleden zich aan eenieder voorstellen, de notulen van de Algemene Ledenvergadering van 2019 en het jaarverslag van het bestuur 2019-2020.

Alle deelnemers konden dus goed voorbereid aan de vergadering deelnemen.

Tijdens de vergadering zijn de notulen van de ALV 2019 goedgekeurd. Het jaarverslag was duidelijk en riep geen vragen op bij de aanwezigen.

Financieel:

De financiële administratie van v.v. Hellendoorn seizoen 2019-2020 is door de kascontrolecommissie van v.v. Hellendoorn en door accountantskantoor De Jong & Laan gecontroleerd en goed bevonden. Financieel staat de vereniging er, ondanks de coronasituatie, nog goed voor. Door die coronasituatie viel namelijk een belangrijk deel van onze kantine-inkomsten weg. Echter, we hebben aanspraak kunnen maken op regelingen vanuit de (lokale) overheid, de KNVB en het coöperatiefonds van de Rabobank. Daarnaast hebben de betaalde krachten en mensen met vergoedingen allemaal een heel mooi gebaar gemaakt en afgezien van een deel van hun vergoedingen. Dat alles samen maakt dat we het seizoen ondanks alle tegenslagen financieel goed hebben afgesloten. De voorzichtige wijze van begroten en onze spaarzaamheid in de afgelopen jaren hebben ons daarbij geholpen.

Dit seizoen is de financiële uitdaging mogelijk groter en het bestuur heeft enkele scenario’s uitgewerkt en dit tijdens de AVL aan de leden gepresenteerd. Zeker is, om uiteindelijk uit de “rode cijfers” te blijven, dat we snel weer aan het voetballen dienen te komen en ons clubgebouw weer in gebruik moeten nemen. We hebben afgesproken dat we nu nog geen maatregelen nemen of bestuursvoorstellen doen (b.v. verhoging contributie). Bij voorkeur gaan we andere activiteiten ontplooien om daarmee de verenigingskas te vullen. We houden de ontwikkelingen goed in de gaten en indien nodig zullen we de leden raadplegen voor benodigde of noodzakelijke maatregelen.

Sportief:

We zijn een voetbalvereniging en juist dat, het spelen van competitiewedstrijden, ligt nu al 8 maanden nagenoeg stil. En we stonden en staan er goed voor. Als vereniging hebben we in de afgelopen jaren goede stappen gezet in de sportieve ontwikkeling en nagenoeg alle selectieteams spelen nu op het gewenste niveau. Alle trainers en leidersposities zijn ingevuld en er is goede ondersteuning van de technische commissie, het jeugdbestuur en seniorencommissie.

Op het moment dat de competitie stilviel stond ons eerste herenteam als tweede op de ranglijst en was het nog volop in de race voor promotie naar de tweede klasse. Het eerste damesteam draaide goed mee in de derde klasse en had nog zicht op deelname aan de nacompetitie om de strijd voor promotie.

Het tweede herenteam draaide goed mee in de middenmoot van de tweede klasse. Bij de lagere senioren streden enkele teams tot het moment van de corona uitbraak mee om de bovenste plekken. Bij de jeugd zijn in het vorig seizoen enkele jeugdteams kampioen geworden en is MO15-1 gepromoveerd naar de hoofdklasse.

Belangrijkste organisatorische zaken die het afgelopen seizoen zijn gerealiseerd of opgestart:

• Introductie nieuwe voetbalplan en de eerste stappen van de implementatie van dit voetbalplan.
  • De KNVB-trainersopleiding is aangeboden aan diverse jeugdtrainers (2x UEFA-C, 3x junioren-, 2x pupillen-, 2x keepersopleiding).
  • KNVB-onderzoekstraject doorlopen over “meisjes- en damesvoetbal” wat jaarlijks bij slechts 9 verenigingen in Nederland wordt afgenomen. De uitkomst van het onderzoek was bijzonder positief. Meisjes- en damesvoetbal is bij v.v. Hellendoorn volledig geïntegreerd binnen de vereniging. Punten van ontwikkeling zijn onder meer aandacht voor de PR van dames-en meisjesvoetbal en aandacht op social media. Daarnaast liggen er kansen voor ontwikkeling op gebied van ondersteuning van jonge jeugdtrain(st)ers van de meisjesteams door buddy’s.
  • Er is telkens ingespeeld op laatste ontwikkelingen rondom het coronavirus. Er zijn bv. trainingsmodules opgesteld om thuis te trainen en later in groepsverband op anderhalve meter afstand te trainen.
  • Introductie van het blessure preventieprogramma FIFA 11+ en het FIFA 11 KIDS+ programma.

Sociaal:

We zijn een voetbalvereniging, maar het sociale aspect is minstens zo belangrijk. Dat aspect viel helaas het vorig seizoen ook stil. Alle activiteiten zijn gecanceld vanaf half maart jl. en ook ging ons clubgebouw op slot. Na slechts enkele weken in dit huidige seizoen gespeeld te hebben ging alles helaas weer op slot. We missen het voetballen en het met elkaar samenkomen in ons clubgebouw. En helaas verwachten we de komende maanden nog geen veranderingen. Het bestuur heeft gezien de situatie, in overleg met alle commissies, besloten om alle geplande (binnen) activiteiten tot eind februari 2021 te annuleren. Dit besluit is genomen om nu alvast duidelijkheid te geven aan alle leden en de organiserende commissies.

Wel gaan we komende weken bespreken welke activiteiten we op een alternatieve wijze kunnen organiseren en welke activiteiten we later in het seizoen kunnen plannen. Denk daarbij b.v. aan de medewerkersavond en jeugdactiviteiten.

Kleedkamerproject:

Alle plannen voor het kleedkamerproject zijn door de werkgroep uitgewerkt en dit plan is aan de geïnteresseerde leden en sponsoren gepresenteerd. Een aantal sponsoren hebben zich gemeld als belangstellende om de kleedkamers te verbouwen. Zij gaan nu samen met de werkgroep het plan verfijnen. We zijn wel alvast tot de conclusie gekomen dat een verbouwing in de zomer van 2021 te ambitieus is vanwege de capaciteit en beschikbaarheid van de betreffende aannemers en installateurs. Besloten is de verbouwing in de zomer van 2022 te realiseren. In de komende maanden gaan we de plannen uitwerken zodat we straks goed voorbereid kunnen starten.

Benoeming van leden:

Tijdens de vergadering is Henk Olthof postuum benoemd als erelid van v.v. Hellendoorn.

Dennis Pronk is benoemd als lid van verdienste.

Beide heren zijn benoemd vanwege hun jarenlange grote inzet en verdiensten voor de vereniging.

Huldiging jubilarissen

In aanloop naar de ALV heeft het bestuur, vanwege corona, alle jubilarissen op hun thuisadres bezocht en gehuldigd. Alle jubilarissen nogmaals hartelijk gefeliciteerd en dank jullie wel voor jullie jarenlange verbondenheid met onze vereniging!

Bestuursverkiezing:

Tim Golstein (commerciële zaken) was aftredend en niet herkiesbaar.

Er waren maar liefst vier nieuwe bestuurskandidaten die door de vergadering zijn gekozen als bestuurslid voor een bestuurstermijn van drie jaar.

• Petra Dijkstra Jeugdzaken
  • Hans Schutmaat Horeca en facility
  • Inge Claassen Secretaris
  • Michel Hutterd Penningmeester

We bedanken Tim voor zijn inzet voor de vereniging en het bestuur en wensen de nieuwe bestuursleden erg veel succes in hun nieuwe functie.

De notulen van de Algemene ledenvergadering 2020 zijn vanaf 1 december 2020 op te vragen bij het bestuur. [email protected]

Met vriendelijke groet,

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!