Corona protocol v.v. Hellendoorn

16 oktober 2020 8:15

In vervolg op de door de overheid aangescherpte maatregelen van 13 oktober jl. tegen verdere verspreiding van het Corona virus, heeft v.v. Hellendoorn een nieuw protocol opgesteld voor sporters, kader en supporters. Hieronder de maatregelen zoals die voor ons van toepassing zijn:

Sporten is alleen nog beperkt mogelijk:

• Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen.
  • Voor kinderen tot 18 jaar is sporten in teamverband en wedstrijden onderling met teams van eigen club toegestaan.
  • In afstemming met NOC*NSF is bepaald dat spelers in de teams binnen de jeugdcompetities (t/m O19), mogen sporten in teamverband en onderlinge trainingswedstrijden mogen spelen tegen jeugdteams van de eigen vereniging op de eigen club. Dit betekent dat jongens en meisjes die inmiddels 18 jaar zijn en in O19 voetballen gewoon kunnen blijven trainen en onderlinge wedstrijden mogen spelen.
  • Naast de sportkantines zijn ook douches en kleedkamers gesloten.

De gevolgen van de genomen besluiten:

• De competities van zowel de senioren als jeugd worden voorlopig stilgelegd.
  • Seniorenteams mogen niet meer trainen in groepsverband en geen wedstrijden meer spelen.

Trainingen voor jeugd tot 18 jaar:

• Op doordeweekse avonden kunnen de jeugdteams trainen volgens het normale trainingsschema.
  • Ook voor de zaterdagen in een trainingsschema gemaakt welke als bijlage is toegevoegd.
  • Het spelen van onderlinge wedstrijden is toegestaan na overleg en akkoord van je voetbalcoördinator (TC).
  • Er is geen toegang voor ouders en toeschouwers bij trainingen. Het halen en brengen van kinderen is tot aan de poort.
  • Spelers komen vlak voor de training naar het sportpark en gaan na de training direct naar huis. Het is dus niet mogelijk en toegestaan om te blijven hangen op het sportpark

Gebruik van kleedkamers:

• Kleedkamers en douches zijn gesloten; De jeugdspelers dienen thuis om te kleden en te douchen
  • De toiletten van de kleedkamers kunnen worden gebruikt, deze zullen dagelijks worden gereinigd.

F-League:

• De F-League gaat in aangepaste vorm (zonder publiek) door; De ouder(s) en verzorger(s) zijn hierover inmiddels geïnformeerd.

EHBO

• De EHBO koffer ligt in het rode hokje bij de entree van het sportpark

Toegang sportpark

Publiek langs de lijn is niet toegestaan. Het sportpark is alleen toegankelijk voor spelers, trainers, leiders, kaderleden, bestuurders en toezichthouders in functie.

Kantine:

De kantine is tot nadere berichtgeving gesloten voor publiek en sociale activiteiten. We kunnen en willen geen onderscheid maken in commissie, teams en of activiteiten. De maatregelen gelden voor iedereen. Wanneer je om een dringende reden toch in het clubgebouw moet zijn kun je daarvoor contact opnemen met bestuurslid Tim Golstein. Tim is te bereiken via het mailadres van het bestuur: [email protected]

Vergaderen en afspraken in kader van functie bij de voetbal:

We adviseren om niet fysiek te gaan vergaderen, probeer elkaar telefonisch te spreken en mogelijk via visuele digitale middelen als skype of de applicatie Teams. Annuleer externe vergaderingen en uitnodigingen die in het kader van je functie bij de voetbal ontvangt.

Contactpersonen voor eventuele vragen

Martijn Jacobs                             06-15559655

Contactpersoon voor vragen van jeugd/ouders

Eduard Laarman                          06-48174986

Contactpersoon voor vragen van senioren

Hans Schutmaat                          06-83006787

Contactpersoon voor vragen over kantine

Basisregels:

Tenslotte, laten we vooral onderstaande in acht houden:

• Houd altijd 1,5 meter afstand.
  • Ga niet naar plaatsen waar het druk is.
  • Nies en hoest in uw elleboog.
  • Was vaak je handen met zeep.
  • Bent je verkouden? Blijf dan thuis!

Alle bovenstaande maatregelen en informatie is met de kennis van nu. Mocht de situatie anders van ons vragen dan informeren we jullie allen.

Met vriendelijke groet,

Bestuur en Werkgroep COVID-19 v.v. Hellendoorn

Externe links

KNVB informatie met veel gestelde vragen over het Corona virus en voetbal

Protocol verantwoord sporten NOC-NSF

Aangescherpte maatregelen tegen verspreiding Corona virus

Indeling trainingsvelden op zaterdagen

• Dit schema gaat in vanaf zaterdag 24 oktober.
  • Op zaterdag 17 oktober zijn er vanwege de herfstvakantie geen trainingen.

Veld 1a

Veld 1b