Corona update v.v. Hellendoorn - 30 september 2020

30 september 2020 21:30

Beste leden, supporters en belangstellenden,

Hieronder aanvullende informatie op de nieuw afgekondigde maatregelen van de overheid die betrekking hebben op onze vereniging en het verenigingsleven. De regels zijn afgekondigd vanwege het hoogoplopende aantal besmettingen.

Zoals afgelopen maandag al kort gecommuniceerd zullen de trainingen en wedstrijden voorlopig doorgaan. Echter is publiek langs de lijn niet meer toegestaan en is het sportpark is alleen toegankelijk voor spelers, trainers, leiders, kaderleden, bestuurders en toezichthouders in functie.

Kantine:

De kantine zijn ook tot nadere berichtgeving, maar in ieder geval de komende drie weken tot 20 oktober a.s. gesloten voor publiek en sociale activiteiten. We kunnen en willen geen onderscheid maken in commissie, teams en of activiteiten. De maatregelen gelden voor iedereen.

Wanneer je om een dringende reden toch in het clubgebouw moet zijn kun je daarvoor contact opnemen met bestuurslid Tim Golstein. Tim is te bereiken via het mailadres van het bestuur; [email protected]

Vergaderen en afspraken in kader van functie bij de voetbal:

We adviseren om niet fysiek te gaan vergaderen, probeer elkaar telefonisch te spreken en mogelijk via visuele digitale middelen als skype of de applicatie Teams. Annuleer externe vergaderingen en uitnodigingen die in het kader van je functie bij de voetbal ontvangt.

Trainen en wedstrijden:

De wedstrijden en trainingen gaan door, echter met beperkingen:

• Er is geen toegang voor ouders en toeschouwers bij wedstrijden en trainingen. Het halen en brengen van kinderen is tot aan de poort.

• Toegang sportpark alleen via de hoofdingang (bij ZorgSaam).

• We ontvangen onze leden en bezoekende teams met een aantal vrijwilligers die toezicht zullen houden bij de poort.

• Gebruik kleedruimtes op trainingsavonden: Jeugdspelers t/m O19 kunnen op trainingsavonden geen gebruik maken van de kleedruimtes. Wij vragen jeugdspelers om thuis om te kleden en thuis te douchen.Senioren kunnen tijdens trainingsavonden wel gebruik maken van de kleedruimtes maar wij adviseren ze om thuis om te kleden en te douchen.

• Gebruik kleedruimtes op wedstrijddagen

Op wedstrijddagen kunnen de kleedruimtes in principe wel worden gebruikt. We plannen echter met een beperkte capaciteit. Teams waarvoor geen kleedkamer beschikbaar is krijgen hierover vroegtijdig bericht. Voor de jongste jeugd die niet zelfstandig kunnen omkleden geven wij het advies om thuis om te kleden en te douchen.

• De F-League gaat vooralsnog in aangepaste vorm (zonder publiek) door; De ouder(s) en verzorger(s) zijn hierover inmiddels geïnformeerd.

• Er zijn geen oefenwedstrijden voor de jongste jeugd (t/m O11) tijdens de herfstvakantie, wel zijn er trainingen.

• Voor leiders en trainers en bezoekende teams en natuurlijk scheidsrechters is er koffie, thee en ranja beschikbaar op een aparte locatie op het sportpark.

• Het gebruik van mondkapjes tijdens vervoer van teams wordt voor alle inzittenden dringend geadviseerd.

Basisregels:

Tenslotte, laten we vooral onderstaande in acht houden:

• Houd altijd 1,5 meter afstand.

• Ga niet naar plaatsen waar het druk is.

• Nies en hoest in uw elleboog.

• Was vaak je handen met zeep.

• Ben je verkouden? Blijf dan thuis!

Indien duidelijk is welke effecten de huidige maatregelen hebben en het kabinet nieuwe besluiten heeft genomen zullen we als vereniging verdere invulling geven aan onder andere:

• Het aantal bezoekers dat we in onze kantine kunnen toelaten en mogelijke plaats reservering.

• Aangepaste open en sluittijden van onze kantine.

• Het bezoeken van wedstrijden en mogelijke reserveren van toegangsbewijzen

• Indien nodig nemen we aanvullende maatregelen ter bescherming van vrijwilligers en bezoekers accommodatie

Alle bovenstaande maatregelen en informatie is met de kennis van nu. Mocht de situatie anders van ons vragen dan informeren we jullie allen.

Succes de komende periode voor alles wat de situatie van ons vraagt.

Met vriendelijke groet,

Bestuur v.v. Hellendoorn

KNVB informatie met veel gestelde vragen over het Corona virus en voetbal: KLIK HIER

Protocol verantwoord sporten NOC-NSF: KLIK HIER