Update Covid-19: informatie gebruik accommodatie en kantine

21 augustus 2020 20:00

De voorbereidingen op het nieuwe seizoen zijn in volle gang en de eerste wedstrijden zijn gespeeld. Ook de kantine en de kleedkamers zijn weer opengesteld. Zoals bekend hebben we een tijdelijke Corona werkgroep in het leven geroepen die zich volledig bezig houdt met de beperkende Covid-19 maatregelen en het volgen van de afgegeven richtlijnen van het RIVM en de opgestelde protocollen van de KNVB en de Gemeente Hellendoorn volgt. Wij willen nogmaals benadrukken dat deze werkgroep het niet alleen kan. We moeten het samen doen. Vanzelfsprekend draagt eenieder allereerst de eigen verantwoordelijkheid om, gerelateerd aan Corona, gezond naar ons sportpark te komen en bij twijfel thuis te blijven. Daarnaast vragen wij iedereen zich aan de protocollen te houden die zijn afgegeven. Houd je hier ook aan zodat we kunnen blijven sporten en gebruik kunnen blijven maken van de kleedkamers en de kantine.

Spelers:

Voor alle spelende leden is een protocol gemaakt die inmiddels bij de leiders en trainers bekend is, deze zal met de spelers tijdens de traingingen en eerste wedstrijden gedeeld worden. Klik hier voor het protocol Covid-19 voor spelers

Leiders en Trainers

Voor de leiders en trainers is er ook een protocol opgemaakt die inmiddels tijdens de uitgifte van de materialen gedeeld is. Neem de verantwoording als leider/trainer en wijs spelers ook op de protocollen en het gebruik hiervan. Klik hier voor het protocol Covid-19 Leiders en Trainers

Gebruik kleedkamers

Zoals in het protocol staat vermeldt mogen de kleedkamers in principe worden gebruikt. Voor leeftijdsgroep tot 18 jaar gelden in de kleedkamers onderling geen beperkende maatregelen. De jeugdteams kunnen dus ‘normaal’ gebruik maken van de kleedkamers. Dringend verzoek is om niet langer dan nodig de kleedruimte te gebruiken. Kleedkamers dienen na gebruik schoon achter gelaten te worden. Voor de jeugd adviseren we om op trainingsavonden zoveel mogelijk thuis te douchen.

Voor leeftijdsgroep 18 jaar en ouder geldt dat zij buiten de sportactiviteiten om altijd minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar moeten houden. Dit zowel in de dug-out, rondom de velden, in de kleedkamers en in de kantine. Door wedstrijden te spreiden proberen we te zorgen dat er geen meerdere teams in één kleedkamer hoeven. Wij doen vervolgens een beroep op de gebruikers om gefaseerd de kleedkamer te gebruiken. Dit betekent maximaal 6 personen in één kleedkamer.

Kantine

In de kantine zijn maximaal 75 zitplaatsen beschikbaar. Het terras wat tijdelijk wordt overdekt is plaats voor 35 zitplaatsen. Staan (aan de bar) is niet toegestaan en het volgen van de looproute is verplicht. Is er in de kantine en op het terras geen zitplaats meer vrij dan moeten de consumpties buiten worden genuttigd.

Ingang terras is alleen mogelijk via de kantine ingang, via de trap aan de buitenkant het terras betreden is dus verboden. Wanneer je de kantine betreedt vragen wij je in te schrijven via het Inschrijfformulier, dit formulier ligt bij begin van de bar. Daarna kun je je bestelling plaatsen en verlaat je de bar volgens aangegeven route.

Bij de bar hebben we twee verkooppunten waar je de bestelling kunt plaatsen. Deze zijn duidelijk aangegeven via looproute en signing.

Verder zal er onder de tribune tijdens de zaterdagen een uitgiftepunt van koffie en drankjes worden ingericht. Drankjes mogen alleen in plastic mee naar buiten worden genomen.

In de kantine en verkooppunt onder de tribune mag alleen met pinpas/contactloos of met munten worden betaald.

Na de wedstrijd kan er gebruik van de kantine worden gemaakt en zijn er voor de teams tafels toegewezen waarbij de aangegeven bloktijden gehandhaafd dienen te worden. Ook worden er tafels gereserveerd voor supporters en vaste gasten. Er mag niet afgeweken worden van de aangegeven tafelindeling en geblokte tijden! In de kantine of terras is zitten verplicht en dient iedereen zich te houden aan de looprichting. Wanneer ook hier geen zitplek meer is dan dient men buiten de consumptie te nuttigen.

Toeschouwers

Buiten is er plaats voor maximaal 250 mensen. Voor alle toeschouwers geldt de minimale afstand van 1,5 meter tot elkaar. Op de tribune geldt: drie stoeltjes afstand tot iemand die niet tot je gezin behoort (in de lengte en in de breedte). Verder zal er op de tribune een looprichting gelden: Toegang tot tribune aan kant van koffie uitgiftepunt. De tribune kan aan de kant van het bos worden verlaten.

Contactpersonen voor eventuele vragen:

Martijn Jacobs 06-15559655

Contactpersoon voor vragen van jeugd / ouders

Eduard Laarman 06-48174986

Contactpersoon voor vragen van senioren

Hans Schutmaat 06-83006787

Contactpersoon voor vragen over kantine zaken

Protocol NOC/NSF verantwoord sporten, klik hier

#Stay safe #Be strong