Update Covid-19, oprichting Corona werkgroep

9 augustus 2020 21:45

Inmiddels zijn de voorbereidingen op het nieuwe seizoen in volle gang. Dit is geen eenvoudige opgave als gevolg van de beperkende Covid-19 maatregelen die daarbij gelden. Op sportpark De Voordam zijn wij als vereniging verantwoordelijk voor het naleven van alle geldende maatregelingen rondom Covid-19. Denk bijvoorbeeld aan de 1.5 meter afstand maatregel, het Coronaproof inrichten van het sportpark en de accommodatie, het goed en veilig laten verlopen van trainingen en wedstrijden en iedereen informeren over het Corona protocol.

Om dit alles goed te laten verlopen is er een tijdelijke Corona werkgroep in het leven geroepen. v.v. Hellendoorn en de Corona werkgroep volgen de afgegeven richtlijnen van het RIVM en de opgestelde protocollen van de KNVB, en de Gemeente Hellendoorn

Deze werkgroep kan het niet alleen. We moeten het samen doen. Vanzelfsprekend draagt eenieder allereerst de eigen verantwoordelijkheid om, gerelateerd aan Corona, gezond naar ons sportpark te komen en bij twijfel thuis te blijven. Daarnaast vragen wij iedereen zich aan de protocollen te houden die zijn afgegeven.

Verder moeten wij voorkomen dat het op bepaalde momenten te druk wordt op ons sportpark. Dit betekent dat er flexibel om moet worden gegaan met het wedstrijdschema. Zo kan het zijn dat er wedstrijden in goed overleg moeten worden verplaatst waarbij in eerste instantie wordt gedacht aan de vrijdagavond (jeugd) en zaterdag later op de middag (aanvang 16.45 uur) voor de senioren. Wij beseffen maar al te goed dat dit geen ideale situatie is maar we hebben geen keus. We kunnen hier pas meer duidelijkheid over geven zodra de wedstrijdschema’s bekend zijn. We vragen op voorhand een ieders bijdrage en begrip voor de opgave waar we samen voor staan.

De komende periode wordt er onder andere een update gemaakt van het protocol Covid-19. Deze hopen wij spoedig aan jullie te communiceren. Volg daarom voor actuele mededelingen onze berichten op de website en social media.

Contactpersonen voor eventuele vragen:

Martijn Jacobs 06-15559655 | Contactpersoon voor vragen van jeugd / ouders

Eduard Laarman 06-48174986 | Contactpersoon voor vragen van senioren