v.v.Hellendoorn zet volgende stappen in verdere ontwikkeling voetbaltechnisch plan

30 mei 2020 9:45

Ondanks de gevolgen van het COVID-19 virus is v.v. Hellendoorn de afgelopen periode druk bezig geweest met de voorbereidingen op het nieuwe voetbalseizoen waarbij extra focus wordt gelegd op opleiding van de jeugd, opleiding keepers en de verdere ontwikkeling van het meiden en damesvoetbal.

In het najaar van 2019 is het nieuwe voetbalplan van v.v. Hellendoorn aan alle leiders en trainers gepresenteerd. Kartrekkers van dit voetbalplan zijn de trainers van ons eerste elftal, Bart Benneker en Hugo Kok. Komend seizoen zal de verdere implementatie van dit voetbalplan gaan plaatsvinden.

Ondersteuning voetbalplan

Lars Huzen wordt de voetbalcoördinator van de lichting Onder de 8 en 9 jaar. Lars zal op het veld actieve ondersteuning geven aan de jeugdtrainers en werken volgens het voetbalplan. Martin Poppe blijft de jonge trainers, welke doorstromen vanuit de F-League, begeleiden. Bij de lichting Onder 10 en 11 jaar zal Maarten Kok een actieve rol krijgen voor de verdere implementatie van het voetbalplan en binnen de lichting Onder de 13 jaar zal Milan Kok dit verzorgen. Maarten en Milan worden ondersteund door de voetbalcoördinatoren Rutger ter Haar en André Hopster.

Opleiding jeugdtrainers

Naast de implementatie van het voetbalplan is er volop aandacht voor opleiding van jeugdtrainers. Begin dit jaar hebben Tieme Hegeman en Chiel Schutmaat hun KNVB pupillentrainers diploma behaald. Milan Kok en Maarten Kok zijn bezig met de afronding van hun KNVB UEFA-C / TC-III opleiding. Verder zijn Kim Mijnheer, Femke Ronhaar en Kelvin Mars vlak voor de uitbraak van het COVID-19 virus gestart met hun KNVB Juniorentrainers opleiding. Ook zijn Sander Nekkers en Niek Huis in ’t Veld recent gestart met hun KNVB opleiding Keeperstrainer. De opleidingen zullen in het najaar weer worden hervat. Ook in het nieuwe seizoen willen we onze trainers de mogelijkheid bieden voor het volgen van een trainingsopleiding.

Keepersplan

Behalve het opleiden van keeperstrainers is er onlangs een vernieuwd opleidingsplan voor keepers geschreven welke aansluit op het totale voetbalplan van v.v. Hellendoorn en waarbij de keeperstraining wordt geïntegreerd in de trainingsmodules van de jongste jeugd.

Meisjes- en damesvoetbal

Een ander speerpunt binnen v.v. Hellendoorn is de verdere ontwikkeling van het meisjes- en damesvoetbal. Het meisjes- en damesvoetbal leeft enorm binnen v.v. Hellendoorn. Onze vereniging heeft maar liefst 183 vrouwelijke leden. In het najaar van 2019 heeft v.v. Hellendoorn deelgenomen aan een KNVB ontwikkelingsprogramma over meisjes- en damesvoetbal. Dit ontwikkelingsprogramma wordt jaarlijks bij slechts enkele verenigingen in Nederland afgenomen. De uitslagen van dit onderzoek waren bijzonder positief. De presentatie hiervan, zal mede als gevolg van het COVID-19 virus, naar in het najaar 2020 plaatsvinden. De komende periode wordt er extra geïnvesteerd in opleiding van trainers en begeleiding van trainers van meisjesteams middels een buddy systeem, door mannen of vrouwen met ervaring als trainer of in het meidenvoetbal.

Middels al deze activiteiten richten we ons op de toekomst en kwaliteit van onze jeugdafdeling.

Technische Commissie v.v. Hellendoorn