Voorlopige teamindeling seizoen 2020/2021

29 mei 2020 17:15

Normaal gesproken zouden eind mei de laatste competitiewedstrijden worden gespeeld. Helaas heeft het Corona virus medio maart een abrupt einde gemaakt aan het voetbalseizoen 2019/2020. Ondanks de gevolgen van dit virus is er de afgelopen periode achter de schermen hard gewerkt aan de voorbereidingen op het seizoen 2020/2021 en is de voorlopige teamindeling inmiddels gemaakt.

Wij communiceren bewust een voorlopige indeling omdat er in de komende periode nog wel wijzigingen kunnen plaatsvinden, o.a. door mutaties in het ledenbestand en ontwikkelingen van bepaalde spelers en ontwikkelingen binnen onze vereniging.

Uitgangspunten indeling teams

Zoals bij de meesten bekend, wordt er bij de jeugd O19, O17, O15, O13, O12, O11, O10 en bij het hoogste team O9 ingedeeld op gelijkwaardig niveau. Bij de overige teams O9 en bij de volledige leeftijdsgroep O8 wordt over het algemeen niet ingedeeld op niveau. Hier wordt ook met andere dingen rekening gehouden. Verdere uitgangspunten die bij het maken van de teamindelingen zijn gevolgd hebben we afgelopen weken middels een nieuwsbrief gecommuniceerd.

Je zult begrijpen dat het een hele klus is geweest om alles goed in te delen. Het meest belangrijk vinden wij dat jongens en meisjes voetballen op eigen niveau. Hierdoor zal voetbalplezier vanzelf ontstaan. In de brief die wij enkele weken geleden hebben verspreid en ook op de website van v.v. Hellendoorn is gepubliceerd hebben wij uitleg gegeven hoe de selectieprocedure is gehanteerd.

Ervaring vanuit andere jaren leert ons ook dat mogelijke bezwaren met betrekking tot de indeling zich meestal oplossen als spelers een aantal weken in het nieuwe team hebben getraind en gespeeld. Soms moet een speler ook even wennen aan het nieuwe team.

In de periode van 2 juni tot en met 21 juni wordt er getraind in de nieuwe teamsamenstelling. Na deze periode kan er nog een verfijning plaatsvinden in de selectieteams. Enkele selectieteams zijn voorlopig groter om meerdere spelers nog een paar weken in het nieuwe team aan het werk te zien en ze een kans te bieden voor een plek in de selectie. Na enkele weken worden nog enkele spelers in een lager team ingedeeld. In het bewaarnummer, welke medio juli verschijnt, wordt de meest actuele indeling gepubliceerd.

Voorlopige teamindeling inclusief invulling van trainers en leiders:

Bekijk HIER de indeling van de senioren

Bekijk HIER de indeling voor O19 t/m O12

Bekijk HIER de indeling voor O11 t/m F-League

Invulling leiders en trainers:

Om alle groepen te voorzien van trainers en leiders moeten wij meer dan 125 functies invullen. Je zult beseffen dat dit een enorme organisatie vraagt. Vrijwilligers zijn steeds moeilijker te vinden. Toch is het ons gelukt om veel functies nu al ingevuld te hebben. Het is goed om te zien dat zo veel mensen iets willen betekenen voor onze prachtige vereniging. Enkele leiders hebben gekozen voor een parttime of duo functie. Anderen kiezen er voor om alleen in de communicatie iets te betekenen. Kortom iedereen kan nuttig zijn voor onze vereniging….in welke vorm dan ook. We zijn er echter nog niet. Er zijn nog verschillende vacatures in te vullen. We doen dan ook een dringend beroep op jou, om ook een openstaande vacature als leider of trainer in te vullen. Vrijwilligers kunnen zich aanmelden bij de leden van het jeugdbestuur of technische commissie.

Informatie einde seizoen en nieuwe seizoen:

Vanaf dinsdag 2 juni gaan de trainingen met de nieuwe groepen van start. Vanaf 22 juni gaan de velden dicht. Trainingen in de maand juni verlopen volgens het VVH COVID-19 trainingsprotocol en met aangepaste trainingstijden.

Bekijk HIER het trainingsschema voor de maand juni (aangepaste tijden)

Bekijk HIER het trainingsschema vanaf augustus / september

In het bewaarnummer, welke medio juli verschijnt, zal worden aangegeven wanneer de trainingen na de zomerperiode weer zullen starten.

Vragen over de indeling:

De gecommuniceerde indeling staat vast maar de mogelijkheid bestaat dat we nog een enkele mutatie moeten doorvoeren. Als je toch nog dringende vragen en of opmerkingen hebt over de voorlopige teamindeling dan kun je vanaf dinsdag 2 juni contact opnemen met de betreffende (voetbal)coördinator.

Senioren Selectie +JO19 Erwin Looms 06-53266930

Lagere senioren Arjaan Veldhuis 06-41936875

JO17, JO15, JO13 André Hopster 06-53154362

JO11 en JO10 Rutger ter Haar 06-43975365

JO9, JO8 en F-League Lars Huzen 06-50627753

Dames Senioren, MO19 en MO17 Gejo Spenkelink 06-10984411

MO15, MO13, MO11 Anne Marije Heupink 06-22784887

Kim Dijkstra 06-18812407

Uitsluitend opmerkingen die voor 5 juni rechtstreeks telefonisch en of mondeling aan de coördinatoren worden gemeld, zullen wij intern bespreken.

We hopen dat de beperkingen als gevolg van het COVID-19 virus snel achter de rug zijn. Wij zullen er alles aan doen om er een mooi seizoen van te maken.

Met sportieve groet,

Technische Commissie, Jeugdbestuur en Jeugdcoördinatoren en Senioren Commissie v.v. Hellendoorn