Update Covid-19, hervatting groepstrainingen senioren

16 mei 2020 9:30

Woensdag 6 mei heeft het kabinet het besluit genomen dat, in navolging van de jeugd, leden vanaf 19 jaar en ouder de groepstrainingen weer mogen hervatten. Dit wel met inachtneming van de anderhalve meter afstand. Voor de verdere uitrol hiervan is het modelprotocol “Verantwoord sporten” van VSG/NOC*NSF strikt gevolgd. We hebben deze als bijlage toegevoegd.

v.v. Hellendoorn zal vanaf maandag 18 mei de trainingen voor spelers en speelsters van 19 jaar en ouder gaan hervatten. De meest belangrijke informatie:

Welke teams trainen er?

• Jeugdteams O7 t/m O12 mogen op de normale manier trainen.
    • Jeugd vanaf leeftijd 13 jaar moet er worden getraind volgens de richtlijnen m.b.t. de 1,5 meter afstand.
  • Senioren mogen trainen volgens de richtlijnen m.b.t. de 1,5 meter afstand.

Algemeen

• Spelers, speelsters en train(st)ers die verkouden of niet fit zijn blijven thuis.
    • Spelers waarvan iemand in het gezin positief is getest op het Corona virus blijven thuis.
  • Alle spelers, speelsters en train(st)ers houden zich aan de richtlijnen COVID-19 die door overheid zijn afgegeven.

Accommodatie

• De accommodatie is bereikbaar via de entree aan de kant van ZorgSaam. De entree aan de kant van de kantine blijft gesloten.
    • Kleedkamers zijn NIET te gebruiken. Spelers en speelsters dienen thuis om te kleden en te douchen.
    • Uitsluitend de toiletten van de kleedkamers kunnen worden gebruikt. Deze toiletten zullen dagelijks worden gereinigd.
    • Desinfecteringsmiddelen zijn op ons sportpark aanwezig, incl. EHBO middelen.
  • De kantine blijft gesloten.

Supporters, ouder(s) en verzorger(s) op het sportpark

• Voor supporters, ouder(s) en verzorger(s) is het niet toegestaan om de trainingen te bekijken. Wij vragen de jeugd zoveel mogelijk zelfstandig naar het sportpark te komen. De jongste jeugd kan worden gebracht door de ouders waarbij de ouders het sportpark zelf niet betreden. Wij rekenen hier op een actieve rol en eigen verantwoordelijkheid van ouder(s) en verzorger(s).
  • Na de training zullen de spelers en speelster en train(st)ers het sportpark direct verlaten. Groepsvorming voor of na de training op of rondom ons sportpark is niet toegestaan. Kinderen die door de ouders worden opgehaald worden direct na de training opgehaald.
-
  1. Bekijk hier het volledige protocol verantwoordsporten van v.v. Hellendoorn inclusief het overzicht van trainingstijden
  2. Bekijk hier het NOC-NSF protocol verantwoord sporten
  3. Bekijk hier​ de posters verantwoord sporten voor sporters, ouders en trainers

Graag willen wij nogmaals benadrukken dat gezondheid boven alles gaat. Als vereniging volgen wij de reglementen van de overheid en de adviezen van het RIVM, KNVB en de gemeente Hellendoorn. Wij verzoeken alle leden nadrukkelijk om deze reglementen nauwlettend te volgen. We rekenen hier op ieders medewerking.

Blijft gezond en pas goed op elkaar!!

Bestuur en Technische Commissie v.v. Hellendoorn