Update informatie Corona virus - 2 april 2020

2 april 2020 14:30

Beste leden,

Afgelopen dinsdag 31 maart is aanvullende informatie gekomen vanuit het kabinet en de KNVB. Vanuit v.v. Hellendoorn hebben we daarover het volgende toe te voegen:

v.v. Hellendoorn heeft begrip voor de maatregelen vanuit de overheid en KNVB. Het allerbelangrijkste voor nu is de gezondheid van ons allen. Onze eerste aandacht en gedachten moeten zijn bij de mensen die getroffen zijn door het virus, op welke wijze dan ook. Daarnaast hebben we erg veel respect voor de mensen in de vitale beroepen die ons land draaiende houden.

Het voetbalseizoen in competitieverband is ten einde. Het is erg spijtig, juist voor de teams die er goed voorstonden. En zo heeft iedereen zijn eigen argumenten, maar het is niet anders. Nogmaals, sportieve resultaten zijn nu ook niet het belangrijkste. Onze verenging ligt stil, in ieder geval, met de kennis van nu tot 1 juni 2020. Dat betekent geen fysieke bijeenkomsten of activiteiten. Op de achtergrond gaan we wel door met het besturen van onze vereniging.

Financieel gezien krijgen we in ieder geval te maken met een flinke tegenvaller. We gaan kijken welke regelingen en tegemoetkomingen er zijn waar we een beroep op kunnen doen. Daarnaast gaan we de komende maanden in gesprek met verschillende partijen, samen proberen we goede oplossingen te vinden waarmee we de schadelast kunnen beperken. Gelukkig hebben we de afgelopen jaren een gezond financieel beleid gevoerd, dat is nu een geruststellende gedachte.

De doelstelling voor de komende maanden is om iedereen “aan boord te houden”. Samen uit samen thuis. Financieel is één ding, belangrijk voor de korte termijn, maar veel belangrijker is onze identiteit als vereniging. We komen er samen uit, voor elkaar en met elkaar.

Bestuur v.v. Hellendoorn