Update informatie Coronavirus 19 maart 2020

19 maart 2020 12:45

Beste leden, dierbare voetbalfamilie;

De afgelopen periode hebben we jullie via verschillende kanalen geïnformeerd over de maatregelen die we binnen v.v. Hellendoorn hebben genomen vanwege de ontwikkelingen rond het Covid-19-virus (Coronavirus).

Door het nemen van deze maatregelen volgen we hiermee de adviezen van het kabinet, het RIVM en in onze situatie, de adviezen van de KNVB.

Hierbij aanvullende informatie in navolging op eerdere berichtgeving over het corona virus:

• De eerder aangekondigde maatregelen van het kabinet om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan, zijn verlengd tot en met 6 april a.s.. Dat betekent ook dat er voor een langere periode dan eerder gecommuniceerd niet gevoetbald kan worden in alle Nederlandse competities van het betaald- en amateurvoetbal.

• Het sportpark en de kantine zijn dus ook in ieder geval tot en met 6 april a.s. gesloten. Het is niet toegestaan het sportpark of de kantine te betreden. We hebben hierin een gezamenlijke verantwoordelijkheid om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan.

• We adviseren om niet fysiek te gaan vergaderen, probeer elkaar telefonisch te spreken en mogelijk via visuele digitale middelen als skype of de applicatie Teams.

• Annuleer externe vergaderingen en uitnodigingen die in het kader van je functie bij de voetbal ontvangt.

• De compost actie wordt a.s. zaterdag wel bezorgd. De bezorgers komen niet in contact met de bestellers en zullen de bestelling bij de voordeur of op de oprit plaatsen. Alles is immers al betaald, dus persoonlijk contact is overbodig. Zieke, verkouden en hoestende bezorgers blijven thuis. Zie eerdere berichtgeving vandaag.

• De geplande activiteit op 9 april a.s., de presentatie met gastspreker Bas Nijhuis gaat nu helaas niet door, er wordt overlegd over een nieuwe datum.

• De technische commissie en ZorgSaam hebben nagedacht over de wijze waarop we fit kunnen blijven. Er is inmiddels een Challenge voor de jeugd van v.v. Hellendoorn beschikbaar via de Play app van VTON. Daarnaast heeft ZorgSaam trainingsschema’s ontwikkeld voor de leden boven de 17 jaar.

• De Baalderborggroep komt niet tot en met 6 april a.s. uit voorzorg ter bescherming van hun medewerkers.

• De kinderopvang maakt voorlopig geen gebruik van onze kantine.

Het is niet te bevatten wat er in relatief korte termijn veranderd is in ons dagelijks leven, en ons perspectief. Het is niet allemaal te overzien en gezond verstand is wat er nodig is.

Alle bovenstaande maatregelen en informatie is met de kennis van nu. Mocht de situatie anders van ons vragen dan informeren we jullie allen.

Graag wil ik jullie bedanken voor jullie begrip, jullie betrokkenheid en de verantwoordelijkheid die jullie nemen. Fijn om samen op te trekken en elkaar te steunen.

Wat steunen betreft, de crisis en de genomen maatregelen treffen ons allen en in het bijzonder onze sponsoren en leveranciers. We hebben veel aan elkaar gehad in de afgelopen jaren en we zijn trots op onze samenwerking.

Als v.v. Hellendoorn zullen we in de komende periode waar mogelijk graag actief met jullie meedenken om elkaar te steunen en te versterken, we roepen onze leden op datzelfde te doen.

Succes de komende periode voor alles wat de situatie van ons vraagt, zowel privé, werk gerelateerd en sportief. Hopelijk blijft iedereen gezond. Pas goed op jezelf én op anderen.

Namens bestuur v.v. Hellendoorn.
Lorenz Kok.