Compostactie met extra voorzorgmaatregelen

19 maart 2020 12:30

Op vrijdag 6 maart jl. zijn de jeugdleden langs de deur gegaan om de compostactiebriefjes op te halen in Hellendoorn. Door de inzet van de jeugdleden en leiders is er dit jaar een recordaantal zakken compost, potgrond en stalmest verkocht. Iedereen bedankt voor het bestellen hiervan. De zakken worden op 22 maart a.s. bezorgd in Hellendoorn. Vanaf 08.30 uur gaan vrijwilligers de bestellingen in Hellendoorn bezorgen.

Coronavirus:
Het coronavirus treft ons allen, en we hebben ook lang nagedacht over het wel of niet uitrijden van de bestellingen. In overleg met het bestuur is er uiteindelijk besloten om het bezorgen aanstaande zaterdag 22 maart door te laten gaan. Uiteraard staat hierbij de gezondheid van iedereen voorop en nemen we extra voorzorgmaatregelen.

Voorzorgsmaatregelen:
  • We vragen vrijwilligers die helpen bezorgen om thuis te blijven bij neusverkoudheid, hoesten, keelpijn, koorts of als je gezondheid niet goed is. Twijfel je hierover, blijf dan ook thuis. Mocht je niet mee kunnen helpen, wil je dan wel zo vriendelijk zijn om je af te melden bij Rik Smienk, tel: 06-51269933.

• We minimaliseren het sociale contact door de bezorgers niet aan te laten bellen. Doordat de betaling per bank wordt gedaan, is dit ook niet nodig. De zakken worden bij u op de oprit gelegd. Wat minder persoonlijk dan normaal, maar nu wel noodzakelijk. Mocht u aangegeven hebben niet te willen betalen per bank, dan komen we op een later moment bij u terug om de betaling in ontvangst te nemen.

• Vanaf de Hofmansweide worden de bestellingen uitgereden. Hier houden we afstand van elkaar en geven elkaar geen handen. We nemen gepaste afstand van elkaar, minimaal 1.5 meter, de zakken worden verspreid op de Hofsmansweide uitgezet zodat bezorgers niet met elkaar in contact komen en we laten een beperkt aantal auto’s toe op het terrein. Voorgaande jaren kon je als bezorger bij het uitrijden broodjes pakken. We vragen nu de bezorgers om thuis te ontbijten.

• Alle bezorgers ontvangen bij de start nog eens uitgebreide instructies om het bezorgen veilig te laten verlopen.

Uiteraard volgen we de ontwikkelingen de komende dagen op de voet. Wanneer nodig zullen we andere maatregelen treffen.

Met vriendelijke groet,

Activiteitencommissie v.v.Hellendoorn