Voorbeschouwing: "Scherpte, doelpunten en als koploper de Kerstdagen in"

12 december 2019 18:00

Afgelopen zaterdag leverde v.v.Hellendoorn een geweldige teamprestatie door de directe aanval van OZC op de koppositie af te slaan. v.v.Hellendoorn stapte als terechte winnaar van het veld. Er werd bij vlagen goed voetbal gespeeld, daarnaast werd met veel inzet en een bepaalde onoverwinnelijkheid de overwinning opgeëist. Stuk voor stuk goede punten die een basis vormen voor een goed vervolg.

Dezelfde onoverwinnelijkheid zal zaterdag meer dan nodig zijn om het kalenderjaar ook winnend af te sluiten. v.v.Hellendoorn wacht een lastige uitwedstrijd tegen ASV’57. De stand op de ranglijst geeft daarbij een vertekend beeld. ASV’57 is terug te vinden op de achtste plaats. Kijkend naar de uitslagen valt op dat het zich prima weet te meten met de huidige top 5, maar de wedstrijden telkens net in hun nadeel worden beslecht.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Aan v.v.Hellendoorn de taak om met dezelfde instelling het veld op te stappen dan afgelopen week. Hierbij is het van belang dat v.v.Hellendoorn blijft werken aan het scherpstellen van het vizier.

Met regelmaat creëert de ploeg in de eerste helft meerdere goede kansen, maar weet het dit in onvoldoende mate om te zetten in goals, met als gevolg dat de wedstrijd onnodig spannend blijft. Oftewel, het aantal gescoorde doelpunten ten opzichte van de kansen moet omhoog.

Anderzijds kan de ploeg tevreden zijn over het aantal geïncasseerde tegentreffers in de laatste drie wedstrijden. Gedurende de laatste drie confrontaties hoefde doelman Max Hulsebos slechts eenmaal te vissen.

v.v.Hellendoorn is gewaarschuwd, kent haar ontwikkelpunten en zal daarnaast maar al te graag als koploper de Kerstdagen in willen gaan. Daarbij kunnen ze uw steun uiteraard goed gebruiken. Hopelijk tot zaterdag op sportpark ’t Heuveltje in Aadorp.
Bart Benneker