Trainers Academie

V.v.Hellendoorn Trainers Academie

Bij onze jeugdopleiding van v.v.Hellendoorn willen wij jongens en meiden zo goed mogelijk leren voetballen. Hoe we dat aanpakken? Daar hebben we een voetbalplan voor gemaakt. Dat is een plan dat begint bij de F-league en doorgaat tot de leeftijd van 23 jaar. Het voetbalplan is de handleiding voor onze trainers en trainsters. Deze gebruiken zij tijdens trainingen en wedstrijden om van onze jeugd betere voetballers te maken.

Trainers en trainsters krijgen opleiding

Onze trainers krijgen een opleiding, zodat zij goed kunnen werken met het Voetbalplan van de vereniging. De opleiding wordt verzorgd vanuit de v.v. Hellendoorn Trainers Academie. Er wordt intern (door de club) en ook extern opleiding gegeven. Zodat de trainers leren om volgens de v.v. Hellendoorn methode een team te trainen. Het doel is om alle voetbalprincipes goed te leren. Maar ook om de leeftijdskenmerken per leeftijdsgroep te leren kennen. En zij leren om een goede training voor te bereiden en de spelers op een goede manier te coachen. We maken de trainers beter, waardoor zij de spelers beter maken.

Trainers en trainsters krijgen begeleiding

De trainer leert een training te maken die past bij de voetbalafspraken en regels van de leeftijd van de spelers. De v.v.Hellendoorn Trainers Academie helpt de trainers en trainsters om een training te maken. Of zij geven tips over de voorbereiding van de trainers en trainsters. Ook geven zij begeleiding en kijken zij mee op het veld tijdens de training:

• Hoe leg je een opdracht goed uit.
  • Welke normen en waarden leer je de kinderen.
  • Hoe zorg je dat alle kinderen meedoen.
  • Past de training bij de voetbalregels van de leeftijdsgroep.

Op latere leeftijd gebruiken we ook videobeelden bij het opleiden van ontwikkelen van spelers. Deze beelden gebruiken trainers dan na de wedstrijd. De trainers leren ook om momenten uit de wedstrijd te halen en hulptekeningen in de video te maken. Zodat het doel van de training beter uitgelegd kan worden.

Het belangrijkste vinden we dat alle spelers en speelsters zich zo goed mogelijk ontwikkelen. En dat dit met veel plezier gebeurt. Elke speler op zijn eigen niveau. Bij v.v. Hellendoorn gaan prestatie en plezier hand in hand en gelijk op!