Vooraankondiging teamindeling Jeugd seizoen 2023-2024

12 mei 2023 11:15

De laatste maanden zijn de Technische Commissie en het Jeugdbestuur bezig geweest met de teamindelingen voor het nieuwe seizoen 2023-2024. Daarnaast zijn we druk bezig met het vinden van trainers en leiders voor al onze jeugdteams. Met deze brief informeren wij je alvast over de procedure zoals deze is gehanteerd bij het samenstellen van de teams.

Woensdag 31 mei, begin van de avond, wordt de voorlopige teamindeling van de jeugd voor het seizoen 2023-2024 met daarbij de trainers, leiders en contactpersonen bekend gemaakt. Deze indeling is te vinden op de website van v.v. Hellendoorn. Ook vind je op de site informatie omtrent trainingen in de maand juni in de nieuwe teamsamenstelling.

Doelstelling
De doelstelling van het jeugdvoetbal is dat alle teams en spelers met plezier bij v.v. Hellendoorn voetballen en zich daarbij optimaal kunnen ontplooien. Vanaf de leeftijd O11 komt daarbij dat alle spelers op een zo hoog mogelijk niveau met plezier voetballen

Uitgangspunten selectieprocedure

• Bij leeftijdscategorie O7/O8/O9/O10 wordt niet geselecteerd op kwaliteit.
  • Vanaf O11 en ouder speelt iedereen zo veel mogelijk op zijn eigen niveau, selectie vindt plaats op basis van kwaliteit en potentie.
  • Spelers worden beoordeeld door de huidige trainers, leiders, coördinatoren huidige groep en nieuwe groep en interne scouts. De beoordeling komt tot stand op basis van trainingen en wedstrijden.
  • Uitgangspunt is niet te werken met dispensatiespelers, tenzij er onwerkbare aantallen in een groep zijn of wanneer omstandigheden bij de speler/speelster vragen om een uitzondering.
  • Tot en met leeftijdscategorie O10 spelen jongens en meisjes gemengd, tenzij de aantallen het niet toelaten om evenwichtige teams te vormen.
  • Talentvolle speelsters krijgen de kans om tussen de jongens te voetballen, mits de aantallen dit toelaten.
  • De technische commissie en de coördinatoren zijn verantwoordelijk voor de indeling op voetbalgebied. De bestuursleden van het Jeugdbestuur zijn verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van het proces.

Overig

• Tot en met donderdag 25 mei blijven de teams nog gewoon trainen in de huidige teamsamenstelling en op de normale trainingsavonden en -tijden.
  • In de periode van 26 mei t/m 11 juni wordt er NIET

Dit met uitzondering van de meisjesteams die op zaterdag 10 juni nog met hun huidige team de Final League spelen. Deze meisjesteams blijven dus gewoon doortrainen.

• Vanaf maandag 12 juni wordt er enkele weken getraind met de nieuwe teams.

Na deze periode kunnen er nog mutaties plaatsvinden door o.a. wijzigingen in het ledenbestand.

In de voorbereiding op het nieuwe seizoen blijven wij alle jongens en meisjes nauwlettend volgen om te toetsen of ze op het juiste niveau zijn ingedeeld. In de voorbereiding kunnen er dus nog mutaties volgen.

Wij gaan er vanuit jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met sportieve groet,

Technische Commissie & Jeugdbestuur v.v. Hellendoorn