Versterking Technische Commissie v.v. Hellendoorn

10 mei 2023 9:00

Het voetbalseizoen 2022-2023 is volop bezig. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de organisatie voor het seizoen 2023-2024 en die van de komende jaren. Wij zijn erg blij te kunnen melden dat we de Technische Commissie hebben kunnen versterken met diverse personen. Deze versterking is onderdeel van de nieuwe structuur en de doelstellingen die het afgelopen seizoen zijn opgezet.

Een flinke versterking hebben we gerealiseerd bij de meisjes- en damesafdeling. Deze is voortgekomen uit het project ‘ontwikkeling technisch beleid meisjes- en damesvoetbal’ welke in de winterstop is opgestart om de volgende stappen binnen het meisjes- en damesvoetbal te kunnen maken. Tijdens dit project zijn veel trainers, leiders, coördinatoren en mensen met kennis en ervaring binnen het meisjes- en damesvoetbal uitgenodigd om mee te denken over de verdere ontwikkeling van het meisjes- en damesvoetbal binnen onze vereniging, en om hiervoor als vereniging een goed en duidelijk beleid te maken. De betrokkenheid was enorm groot en diverse mensen hebben aangeboden een actieve bijdrage te willen leveren. Daarnaast is het gelukt om een voetbaltechnisch plan voor meisjes- en damesvoetbal te maken.

Graag stellen we de nieuwe TC leden aan jullie voor:

Alfons Legtenberg zal de Techniche Commissie komen versterken en wordt de nieuwe voetbalcoördinator voor de damesteams en MO20. Alfons is een bekend gezicht binnen onze vereniging en heeft enorm veel ervaring binnen het meisjes- en damesvoetbal. Hij is enkele jaren trainer geweest van onze eerste dameselftal en is in het verleden coördinator geweest voor het meisjes- en damesvoetbal bij v.v. Lemelerveld. Alfons neemt deze taak over van Kim Dijkstra en Anne Marije Heupink die binnen de Technische Commissie actief zullen blijven.

Kim Mijnheer en Lonneke Rozenkamp worden de nieuwe voetbalcoördinatoren voor de meisjesteams MO10, MO11 en MO13. Daarnaast zullen Kim en Lonneke ook de trainers van deze lichtingen gaan begeleiden. Zowel Kim als Lonneke hebben jaren in ons eerste damesteam gespeeld en voetballen momenteel in v.v. Hellendoorn Vr3. Kim Mijnheer stopt na dit seizoen, na jarenlang actief te zijn geweest, als trainster van de meisjesteams van v.v. Hellendoorn. Ook Lonneke is enkele jaren trainster geweest binnen onze jeugdafdeling. Cas en Karolien Hendriks Boers (huidige voetbalcoördinatoren MO17, MO15 en MO13) worden volgend seizoen de voetbalcoördinatoren van de lichting MO17 en MO15.

Verder komt Indy Laarman de Technische Commissie versterken. Indy zal vanuit haar functie een belangrijke rol spelen in de verdere ontwikkeling op het gebied van meisjesvoetbal en uitvoering van het voetbaltechnisch beleid. Met haar inbreng zal de Technische Commissie de kwaliteit van de jeugdopleiding van de meiden kunnen vergroten, waardoor de speelsters hun potentieel beter kunnen benutten.

Ook bij de jongste jeugd (jongens- en meisjesvoetbal) hebben we versterking kunnen realiseren. Arjen Veurink komt de TC versterken en zal voetbalcoördinator worden van de lichting O7, O8 en O9. Arjen is al jaren zelf actief bij onze vereniging. Momenteel voetbalt Arjen bij Heren 35+. Hij neemt een aantal taken van Milan Kok en Robbert Flim over, waardoor Milan zich volledig kan focussen op zijn rol als HJO en Robbert de focus kan leggen op zijn rol binnen het jeugdbestuur.

Ferry van den Berg
zal volgend seizoen de voetbalcoördinator worden van JO13 en JO15. Ferry heeft in het verleden zelf altijd gevoetbald en is ook enkele seizoen actief geweest als voetbalcoördinator bij de pupillen. Ferry is met zijn ervaring dan ook een coördinator met kennis en expertise op het gebied van voetbal. André Hopster (huidige voetbalcoördinator) zal volgend seizoen coördinator worden van JO17 en JO19. André zal daarnaast in samenwerking met de voetbalcoördinator seniorenvoetbal een belangrijke rol spelen in de doorstroming van jeugdspelers naar de senioren en daarbij het O23 elftal.

Dankzij deze kwaliteitsimpuls en het kunnen behouden van de overige TC leden zijn we in de breedte minder kwetsbaar en kunnen we de focus blijven leggen op verdere voetbaltechnische ontwikkelingen, zowel prestatief als niet prestatief. Iedereen moet met plezier bij v.v. Hellendoorn kunnen voetballen. Eenieder op zijn eigen niveau.

Wij zijn erg blij met deze ontwikkeling een stevig fundament te hebben staan om het voetbaltechnisch niveau van onze vereniging te verhogen en het plezier te waarborgen. Komende periode zal gebruikt worden om de laatste openstaande functies in te vullen waarna de organisatiestructuur van de Technische Commissie opnieuw wordt gecommuniceerd.

Technische Commissie v.v. Hellendoorn