Voorlopige teamindeling Jeugd seizoen 2022/2023

7 juni 2022 18:15

Het voetbalseizoen 2021/2022 zit er voor de meeste teams weer op. Enkele teams spelen nog een laatste wedstrijd en voor v.v. Hellendoorn Heren 1 en Dames 1 gaat zeer binnenkort de nacompetitie van start in strijd om promotie.

Zoals enkele weken geleden is aangekondigd willen wij je met deze nieuwsbrief informeren over de voorlopige teamindeling van onze jeugdteams voor het nieuwe seizoen. Wij communiceren bewust een voorlopige indeling omdat er in de komende periode nog wijzigingen kunnen plaatsvinden, o.a. door mutaties in het ledenbestand en ontwikkelingen van bepaalde spelers en ontwikkelingen binnen onze vereniging.

Uitgangspunten indeling teams
Zoals bij de meesten bekend, wordt er bij de jeugd O19, O17, O15, O13, O12, O11 en bij het hoogste team O10 ingedeeld op gelijkwaardig niveau. Bij de overige teams O10 en bij de volledige leeftijdsgroepen O9, O8 en O7 wordt over het algemeen niet ingedeeld op niveau. Hier wordt ook met andere dingen rekening gehouden. Verdere uitgangspunten die bij het maken van de teamindelingen zijn gevolgd hebben we afgelopen weken middels een nieuwsbrief gecommuniceerd.

Je zult begrijpen dat het een hele klus is geweest om alles goed in te delen. Het meest belangrijk vinden wij dat jongens en meisjes voetballen op eigen niveau. Hierdoor zal voetbalplezier vanzelf ontstaan. In de brief die wij enkele weken geleden hebben verspreid en ook op de website van v.v. Hellendoorn is gepubliceerd hebben wij uitleg gegeven hoe de selectieprocedure is gehanteerd.

Ervaring vanuit andere jaren leert ons ook dat mogelijke bezwaren met betrekking tot de indeling zich meestal oplossen als spelers een aantal weken in het nieuwe team hebben getraind en gespeeld. Soms moet een speler ook even wennen aan het nieuwe team.

In de maand juni wordt er getraind in de nieuwe teamsamenstelling. Tevens zullen de teams nog één of meerdere wedstrijden voetballen. Na deze periode kan er nog een verfijning plaatsvinden in de selectieteams. Enkele selectieteams zijn voorlopig groter om meerdere spelers nog een paar weken in het nieuwe team aan het werk te zien en ze een kans te bieden voor een plek in de selectie. Na enkele weken worden nog enkele spelers in een lager team ingedeeld. In het bewaarnummer, welke medio juli verschijnt, wordt de meest actuele indeling gepubliceerd.

Voorlopige teamindeling inclusief invulling van trainers en leiders:

Bekijk HIER de indeling voor MO20, MO17, MO15 en MO13

Bekijk HIER de indeling voor JO19 t/m O12

Bekijk HIER de indeling voor O11 t/m F-League

Invulling leiders en trainers:

Om alle groepen te voorzien van trainers en leiders moeten wij meer dan 150 functies invullen. Je zult beseffen dat dit een enorme organisatie vraagt. Vrijwilligers zijn steeds moeilijker te vinden. Toch is het ons gelukt om veel functies nu al ingevuld te hebben. Het is goed om te zien dat zo veel mensen iets willen betekenen voor onze prachtige vereniging. Enkele leiders hebben gekozen voor een parttime of duo functie. Anderen kiezen ervoor om alleen in de communicatie iets te betekenen. Kortom iedereen kan nuttig zijn voor onze vereniging…... in welke vorm dan ook. We zijn er echter nog niet. Er zijn nog verschillende vacatures in te vullen. We doen dan ook een dringend beroep op jou, om ook een openstaande vacature als leider of trainer in te vullen. Vrijwilligers kunnen zich aanmelden bij de leden van het jeugdbestuur of technische commissie, email: [email protected] of [email protected]

Informatie einde seizoen en nieuwe seizoen:

Vanaf maandag 13 juni gaan de trainingen met de nieuwe groepen van start. Tot en met zaterdag 9 juli blijven de jeugdteams in principe twee keer per week trainen en vindt er ook op de zaterdag een activiteit plaats. Het kan zijn dat er half juni nog een update volgt over de trainingen voor de rest van de maand juni. Dit omdat wij vanaf 20 juni afhankelijk zijn van beschikbaarheid van de velden aangezien andere verenigingen uit de gemeente Hellendoorn dan ook gebruik kunnen maken van onze kunstgrasvelden. De grasvelden gaan per 20 juni dicht. Zonder tegenbericht kan er gewoon volgens het reguliere trainingschema worden getraind:

Bekijk HIER het trainingsschema

In het bewaarnummer, welke medio juli verschijnt, zal worden aangegeven wanneer de trainingen na de zomerperiode weer zullen starten.

Vragen over de indeling:

De gecommuniceerde indeling staat vast maar de mogelijkheid bestaat dat we nog een enkele mutatie moeten doorvoeren. Als je toch nog dringende vragen en of opmerkingen hebt over de voorlopige teamindeling dan kun je op woensdag 8 of donderdag 9 juni tussen 18.30 en 20.30 uur contact opnemen met de betreffende (voetbal)coördinator.

JO19 |  Erwin Looms | 06-53266930

JO17, JO15, JO13, JO12 |  André Hopster |  06-53154362

O11 |  Maarten Kok |  06-37617692

O10, O9, O8, O7 en F-League |  Niek Huis in ’t Veld | 06-23676293

MO20 en MO17 |  Kim Dijkstra | 06-18812407

MO15 en MO13|  Anne Marije Heupink |  06-22784887

Uitsluitend opmerkingen die op 8 of 9 juni rechtstreeks telefonisch en of mondeling aan de coördinatoren worden gemeld, zullen wij intern bespreken.

De voorlopige teamindeling voor de senioren zal eind juni worden gepubliceerd.

Wij vertrouwen erop dat wij je middels dit bericht op een juiste wijze geïnformeerd te hebben en gaan er vanuit dat we er samen wederom een mooi seizoen van gaan maken.

Met sportieve groet,

Technische Commissie, Jeugdbestuur en Jeugdcoördinatoren v.v. Hellendoorn